Acasă Tehnologie Meta în ”foame” de bani, ia în considerare posibilitatea de a oferi europenilor, abonamente plătite pentru a utiliza Instagram şi Facebook fără publicitate

Meta în ”foame” de bani, ia în considerare posibilitatea de a oferi europenilor, abonamente plătite pentru a utiliza Instagram şi Facebook fără publicitate

0
0
423

Meta explorează ideea, de a oferi abonamente plătite utilizatorilor din Europa pentru a utiliza Instagram și Facebook fără anunțuri, în conformitate cu reglementările europene privind protecția datelor personale și publicitatea personalizată.

Facebook și Instagram, două dintre cele mai populare platforme sociale din lume, ar putea impune abonamente plătite pentru utilizatori. Meta, compania-mamă a acestor rețele, examinează posibilitatea oferirii unei versiuni fără publicitate, respectând astfel reglementările europene privind protecția datelor personale și publicitatea personalizată.

Utilizatorii care nu sunt de acord cu colectarea de date personale în scopuri de publicitate direcționată ar putea păstra accesul la platforme, dar la un cost suplimentar.

Această posibilă schimbare ar putea influența semnificativ modul în care utilizatorii români interacționează cu Facebook și Instagram, mai ales dacă abonamentele plătite vor deveni realitate.

Abonații ar putea fi nevoiți să achite aproximativ 10 euro lunar pentru contul lor de Instagram sau Facebook pe platforme de desktop și 13 euro pentru utilizarea pe dispozitive mobile, cum ar fi smartphone-urile. Fiecare cont adițional ar implica un cost suplimentar de aproximativ 6 euro la factura lunară.

Utilizatorii care nu sunt de acord cu colectarea datelor lor personale în scopuri de publicitate direcționată de către grupul american ar putea păstra accesul la platforme, dar la un cost.

Meta și Google și-au dezvoltat imperiul, și implicit modelul economic al internetului, bazându-se pe publicitatea personalizată și eficientă pentru miliardele de utilizatori, utilizând datele personale pe care le colectează.

Cu toate acestea, Uniunea Europeană (UE) se opune de mai mulți ani urmăririi utilizatorilor de internet fără consimțământul acestora, în primul rând prin Regulamentul european privind protecția datelor (EDPR) din 2016, și mai recent prin Regulamentul privind piețele digitale (DMA), care a intrat în vigoare în vara aceasta.

Platformele digitale respective trebuie să se conformeze acestor noi cerințe până la data de 6 martie 2024.

Meta Platforms încearcă să introducă abonamentele fără reclame pentru utilizatorii europeni de Instagram și Facebook. Au fost discutate mai multe planuri de prețuri, dar planul de 10 euro pe lună este considerat cel mai fezabil, potrivit unor surse.

Una dintre surse a spus că acest plan va fi implementat în lunile următoare, scrie Reuters.

Pe dispozitivele mobile, prețul pentru un singur cont ar crește la aproximativ 13 euro, deoarece Meta ar lua în considerare comisioanele percepute de magazinele de aplicații Apple și Google, a spus a doua sursă.

Propunerea este o încercare a Meta de a se conforma reglementărilor Uniunii Europene care amenință să îi diminueze capacitatea de a personaliza reclamele pentru utilizatori fără consimțământul acestora și îi afectează principala sursă de venit.

Posibilitatea de a alege între un serviciu gratuit, susținut de reclame și un abonament plătit, ar putea determina utilizatorii să opteze pentru primul, ajutând Meta să respecte reglementările fără a-și afecta vânzările de publicitate.

Comparativ, abonamentul de streaming al Netflix costă 7,99 euro, în timp ce YouTube Premium al Alphabet costă aproximativ 12 euro, iar serviciul Spotify Premium are un preț de aproximativ 11 euro.

Potrivit unor informaţii dezvăluite marţi de Wall Street Journal (WSJ), Meta lucrează la mai multe formule.

Abonaţii ar putea plăti în jur de 10 euro pe lună pentru contul lor de Instagram sau Facebook de pe computer şi 13 euro pentru aplicaţiile mobile de pe smartphone-uri. Fiecare cont suplimentar ar adăuga aproximativ 6 euro la factura lunară.

Utilizatorii care nu sunt de acord ca grupul american să le colecteze datele cu caracter personal în scopuri de direcţionare a publicităţii ar păstra accesul la platforme, contra cost.

Meta şi Google şi-au construit imperiul şi în mare măsură, structura economică a internetului – pe acest model: ”direcţionarea către miliarde de utilizatori cu publicitate personalizată şi bine pusă la punct, datorită datelor personale pe care le colectează.”

Însă Uniunea Europeană (UE) luptă de mai mulţi ani împotriva urmăririi utilizatorilor de internet fără consimţământul acestora, mai întâi prin Regulamentul european privind protecţia datelor (EDPR) din 2016, apoi prin Regulamentul privind pieţele digitale (DMA), care a intrat în vigoare în această vară.

Meta a prezentat această propunere autorităţilor europene de reglementare în septembrie, potrivit aceleiaşi surse confidenţiale. Bruxelles-ul nu a răspuns în mod oficial.

Meta crede în valoarea serviciilor gratuite finanţate prin publicitate personalizată„, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al grupului.

Cu toate acestea, continuăm să explorăm opţiunile pentru a ne conforma cerinţelor de reglementare în evoluţie. Nu avem nimic altceva de împărtăşit în acest moment„, a adăugat el.

Oferirea de abonamente plătite ar reprezenta o schimbare radicală de abordare pentru companie, care promisese că Facebook va fi „întotdeauna” gratuit.

Însă acest model de afaceri este acum foarte răspândit, de la X (fostul Twitter) la platformele de streaming precum Netflix, care sunt mai ieftine sau gratuite cu publicitate şi mai scumpe sau plătite fără publicitate şi cu beneficii suplimentare.

În iulie anul trecut, Curtea de Justiţie a UE a emis o hotărâre prin care a confirmat că Meta nu are dreptul de a partaja informaţii personale despre utilizatorii săi între platformele sale.

Utilizatorii „trebuie să fie liberi să refuze în mod individual (…) să îşi dea consimţământul pentru anumite prelucrări de date care nu sunt necesare pentru executarea contractului, fără a fi obligaţi să se abţină complet de la utilizarea serviciului„, a decis Curtea la 4 iulie.

Încarcă mai mult
Load More In Tehnologie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

Microsoft, avarie de sistem majoră care a afectat întreg mapamondul, aeroporturi blocate, servicii de urgență inaccesibile, bănci închise, încet totul revine la ”normal”

Facebook 46 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email UPDATE: Serviciile, de la companiil…