Acasă Tehnologie Google implementează versiunea 2.0 a cadrului IAB de transparență și consimțământ, TCF v2.0

Google implementează versiunea 2.0 a cadrului IAB de transparență și consimțământ, TCF v2.0

0
3
701

De pe data de 15 august 2020, versiunea TCF 1.1 este epuizată și am trecut deja la versiunea TCF 2.0. Pentru editori, furnizori de anunțuri și agenții care nu au început să se pregătească, termenul limită de grație se apropie cu pași repezi, iar acesta este 15 septembrie.

Uite ce trebuie să știi.

Ce este TCF v2.0?

TCF v2.0 este a doua iterație a Cadrului de transparență și consimțământ al IAB Europe (TCF) v2.0.

Versiunea originală a fost lansată în 2018 și a fost creată pentru a standardiza modul în care editorii, furnizorii de anunțuri și agențiile puteau rula publicitatea programatică într-un mod conform GDPR, asigurându-se în același timp că drepturile la confidențialitate ale consumatorilor au fost respectate.

Pe repede înainte până în luna august a anului trecut și IAB a înființat un grup de coordonare însărcinat cu elaborarea unei noi politici TCF actualizate. Rațiunea care a stat la baza necesității actualizării s-a datorat faptului că versiunea inițială a fost considerată prea limitată în ceea ce privește domeniul de aplicare și a limitat opțiunile consumatorilor, adică o altă viziune politicianistă a celor de la Bruxelles și care a dat dureri de cap atât editorilor, furnizorii de anunțuri, cât și developerilor de aplicații, un coșmar logistic și financiar.

Cu participarea a 10 BI, 55 de organizații și asociații, editori, furnizori de tehnologie și agenții media la nivelul UE, Grupul director AL TCF a încercat să ofere un v2.0 bazat pe consens, care să găzduiască toate vocile din industrie.

La data de 15 August, v2.0 a intrat în vigoare.

Care sunt diferențele cheie dintre v2.0 și v1.0?

Platformele de gestionare a consimțământului (CMP) certificate IAB sunt utilizate de editori pentru a colecta consimțământul utilizatorilor care înconjoară datele colectate prin intermediul site-urilor web sau al aplicațiilor și în mod esențial, cui vor fi partajate aceste date.

Editorii au detestat întotdeauna versiunea 1.0.

De ce? Prima versiune a fost prea părtinitoare față de nevoile industriei de anunțuri tech. A doua versiune are scopul de a rectifica acest lucru și să-l facă mult mai prietenos pentru editori. Și mult mai prietenoasă cu consumatorii, teoretic cel puțin.

Pentru consumatori

TCF v2.0 permite utilizatorilor să dea sau să nu își rețină consimțământul și să își exercite „dreptul de a obiecta” la prelucrarea datelor. Aceasta permite o mai mare transparență pentru utilizator, prin descrieri mai detaliate ale scopurilor prelucrării datelor. Consumatorii obțin mai mult control asupra modului în care furnizorii pot utiliza anumite caracteristici ale prelucrării datelor, de exemplu, geolocalizarea.

Pentru editori

Editorii care implementează TCF v2.0 obțin un control și o flexibilitate mai mari în ceea ce privește modul în care se integrează și colaborează cu partenerii de tehnologie. Pe scurt, acestea pot restricționa scopurile pentru care datele cu caracter personal sunt prelucrate de furnizorii de tehnologii publicitare, chiar și până la o bază per furnizor.

Platforme de gestionare a consimțământului

TCF v2.0 a devenit mult mai strict în ceea ce privește consimțământul de notificare a interfeței cu utilizatorul. Aceasta este o schimbare importantă, având în vedere că 88% dintre platformele existente de gestionare a consimțământului (CMP) nu îndeplinesc cerințele minime stabilite de GDPR.

Sarah Jones, Global Head of Product Marketing, Ogury a declarat, „Modernizarea de la TCF v1.0 la TCF v2.0 necesită la fel de mult resurse tehnice și juridice ca prima punere în aplicare. Nuanțele continue ale interpretării GDPR de către autoritățile de protecție a datelor înseamnă că conformitatea este un proces continuu care necesită resurse dedicate cu normă întreagă.

Vestea bună pentru editorii care utilizează un CMP terț este că toate aceste lucrări tehnice și juridice se află cu furnizorul lor. Actualizarea sau instalarea unui CMP terț va fi, în general, simplă.

Unde pot editorii să găsească un CMP aprobat compatibil cu v2.0?

IAB a elaborat o listă completă a furnizorilor de CMP terți aprobați. Toate CMP-urile de pe această listă au trecut de verificările de conformitate cerute de Programul de conformitate cmp al IAB Europe. CMP-urile care nu sunt pe această listă, fie nu sunt înregistrate cu TCF, sau ca IAB spune, fie nu sunt conforme.

Care sunt implicațiile veniturilor pentru editorii care nu implementează un CMP aprobat de IAB?

În timp ce TCF v2.0 intra în vigoare pe 15 august 2020, șirurile de consimțământ v1.1 vor rămâne valabile până la 30 septembrie 2020. După această dată, editorii vor trebui să înlocuiască CMP-urile v1.1 cu permisiuni v2.0 bazate atât pe baza consimțământului, cât și a temeiurilor juridice GDPR privind „interesele legitime”.

Fără aceasta, editorii nu vor mai putea demonstra mărcilor și agenților de publicitate că inventarul lor programatic respectă cele mai bune practici și conformitatea în ceea ce privește colectarea datelor, prelucrarea datelor și confidențialitatea utilizatorilor.

Implicațiile veniturilor pentru editorii care nu implementează TCF v2.0 sunt clare: venituri programatice reduse dramatic, în special pentru editorii cu volume mari de trafic în UE.

Când se vor alătura partenerii Google TCF?

O mare parte din succesul TCF v2.0 va depinde de Google.

Dar, după cum subliniază IAB Europe în TCF v2.0 Q & A, Partenerii Google au început procesul lor de înregistrare pentru TCF v2.0. (ID 755).

În general, mai mult de 450 de furnizori și aproape 50 de CMP-uri sunt acum TCF v2.0. Acestea includ Adobe, Axel Springer, Criteo, GroupM, Integral Ad Science, Mediamath, Oracle, OneTrust, Proiectul Ozone, Proiectul Rubicon, The Trade Desk, Quantcast, și Xandr, printre multe altele.

Ce ar trebui să facă editorii acum?

Dacă aveți instalat un CMP terț, discutați imediat cu furnizorul despre procesul de trecere la TCF 2.0.

Dacă nu aveți un CMP instalat și căutați un furnizor, IAB Europe a produs o listă de CMP validate TCF v2.0.

Dacă v-ați dezvoltat propriul CMP intern, vizitați site-ul WEB al IAB Europe pentru îndrumare și sprijin.

IAB Europe a produs un portal cuprinzător care detaliază tot ce trebuie să știți, precum și materiale de asistență, orientări de implementare, întrebări și răspunsuri și multe altele (inclusiv o fișă informativă a editorului TCF v2.0).

IAB Europa a găzduit, de asemenea, 10 webinare atelier care acoperă totul, de la politicile TCF v2.0 la modul în care UI CMP ar trebui să arate. Puteți vizualiza seria de înregistrări aici.

Concluzie

Pentru editori, furnizori de tehnologie publicitară și agențiile care doresc să fie pe deplin conforme cu GDPR, precum și pentru a fi la curent cu orientările și legislația în evoluție, aderarea la TCF v2.0 este esențială.

Mai mult decât atât, am intrat acum într-o eră în care consumatorii solicită drepturi mult mai mari asupra modului în care datele lor sunt prelucrate, stocate și distribuite – după cum reiese din apusul modulelor cookie de la terți în 2022. Aderarea la TCF v2.0 este minimul pe care consumatorii se vor aștepta să avanseze.

CMP-ul Quantcast, cel mai popular CMP, a făcut deja trecerea la TCF 2.0, împreună cu pluginul Quantcast Choice, disponibil pentru platforma WordPress, împreună cu pluginul Ad Inserter al căror dezvoltatori au venit deja cu un update care să facă trecerea spre TCF 2.0 și Advanced Ads, al căror developeri încă lucrează din greu astfel încât un update care să ofere propriilor utilizatori, acoperirea necesară pentru noul și controversatul TCF 2.0 cât mai curând și asta în perioada de grație oferită de Google.

Thomas Maier, creatorul aplicației Advanced Ads, a declarat în exclusivitate pentru Critic Media următoarele:

I personally welcome the TCF 2.0 since it gives publishers a standardized and reliable solution for gathering consent from their users. We might see more than ad vendors starting to support it. So publishers using Advanced Ads can benefit from our upcoming TCF 2.0 integration to also loading tracking pixels and any other external service with the appropriate permission.

Eu personal salut TCF 2.0, deoarece oferă editorilor o soluție standardizată și de încredere pentru obținerea consimțământului de la utilizatorii lor. S-ar putea să vedem, că mai mult decât furnizorii de anunțuri vor începe să îl susțină în viitor. Astfel, editorii care utilizează Advanced Ads pot beneficia de viitoarea noastră integrare TCF 2.0 pentru a încărca, de asemenea, pixeli de urmărire și orice alt serviciu extern cu permisiunea corespunzătoare.” a ținut să sublinieze Thomas Maier pentru Critic Media.

Încarcă mai mult
Load More In Tehnologie
Comments are closed.

Vezi Și

Dan Cîmpean, directorul DNSC, îi contrazice pe Ciolacu ș Lasconi și intervine în scandalul fermelor de trolli: ”Nu avem așa ceva pe teritoriul României”

Facebook 140 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Dan Cîmpean, directorul DNSC, îl c…