Acasă Sport Verstappen câștigă Marele Premiu de F1 de la Abu Dhabi și titlul Mondial, după o decizie părtinitoare luată de Michael Masi în ultimul tur

Verstappen câștigă Marele Premiu de F1 de la Abu Dhabi și titlul Mondial, după o decizie părtinitoare luată de Michael Masi în ultimul tur

0
0
595

UPDATE: Echipa de Formula 1 Mercedes AMG, al cărei pilot britanic Lewis Hamilton a pierdut titlul mondial în faţa olandezului Max Verstappen (Red Bull), la finalul Grand Prix-ului de la Abu Dhabi, duminică, a contestat oficial rezultatul cursei, au anunţat organizatorii, citaţi de AFP.

Mercedes a depus două reclamaţii privind maniera în care s-a desfăşurat perioada maşinii de securitate pe finalul cursei, care i-a permis lui Verstappen să treacă în avantaj în faţa lui Hamilton în ultimul tur.

După o decizie controversată și părtinitoare a comisarilor de traseu, Max Verstappen devine campion mondial în F1. Acesta l-a depășit pe Hamilton în ultimul tur la Abu Dhabi, după ce Michael Massey a schimbat ordinea de restart după Safety Car.

Lewis Hamilton a fost lider în cea mai mare parte a cursei de la Abu Dhabi, dar un incident petrecut în turul 53 a schimbat complet desfășurarea cursei.

Pilotul Red Bull, Max Verstappen, a devenit în premieră campion mondial de Formula 1 după o nouă cursă controversată, la Abu Dhabi, şi după ce l-a întrecut pe Hamilton în ultimul tur, anunță News.ro.

Pilotul olandez al echipei Red Bull, Max Verstappen, a câştigat, duminică, Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi, a XXII-a etapă, ultima, a Campionatului Mondial de Formula 1 şi, totodată, primul său titlul mondial. El a fost urmat de Lewis Hamilton, pe care l-a întrecut în ultimul tur, într-o nouă cursă controversată, cu haos în deciziile comisariilor FIA. Spaniolul Carlos Sainz jr. (Ferrari) a completat podiumul.

Hamilton şi Verstappen au mers la Abu Dhabi la egalitate de puncte, 369,5. Olandezul a fost cel mai rapid în calificări, urmat de multiplul campion mondial.

La start, Hamilton, cu pneuri medii, a plecat excelent în cursă şi l-a depăşit pe Verstappen, care a pornit cu cauciucuri soft. Acesta din urmă nu a cedat şi a intrat primul în virajul al şaselea, scoţându-l în afara pistei pe Hamilton, dar britanicul a tăiat virajul şi a revenit în frunte. Comisarii FIA au decis să nu-l penalizeze pe pilotul britanic, spre nemulţumirea celor de la Red Bull. Oficialii au considerat că Verstappen a intrat prea tare în acel viraj şi l-a forţat pe rival să iasă în afara pistei pentru a evita un contact între cele două monoposturi.

Lewis Hamilton s-a distanţat apoi de adversarul său tur după tur şi cei doi au intrat la boxe la scurt timp unul după altul. La revenirea lor pe pistă, ordinea a fost Perez, Hamilton, Verstappen. Mexicanul şi-a făcut foarte bine treaba de locotenent, apărându-se agresiv în faţa sportivului de la Mercedes timp de vreo două tururi.

Verstappen a profitat şi s-a apropiat de Hamilton, dar acesta a reuşit să treacă de al doilea pilot Red Bull şi a pus din nouă 5-6 secunde avantaj.

În turul 37/58, Verstappen a intrat din nou la boxe, profitând de un safety car virtual, şi a ieşit pe pistă la 17,5 secunde de Hamilton, care a rămas pe circuit.

Olandezul a luptat din răsputeri dar nu s-a putut apropia la mai mult de 11 secunde de pilotul britanic, care a condus fără greşeală până în turul 53, când un accident suferit de Nicholas Latifi (Williams) a adus fizic safety car-ul pe circuit.

Verstappen a intrat din nou la boxe, a treia oară, a pus softuri, în timp ce Mercedes l-a menţinut pe pistă de Hamilton, care era pe „hardurile” de la singura sa intrare la standuri.

Comisarii FIA au decis iniţial ca monoposturile depăşite cu un tur să rămână pe locurile pe care se aflau în momentul intrării maşinii de siguranţă, astfel că între Hamilton şi Verstappen au rămas cinci monoposturi. La scurt timp s-a revenit asupra deciziei şi Verstappen a ajuns în spatele lui Hamilton.

Lap 56 : FIA race control “Lapped cars will not be allowed to overtake”
Lap 57 : FIA race control “Lapped cars will be allowed to overtake”

S-a mai concurat doar un tur, în care Verstappen l-a depăşit pe Hamilton în virajul al cincilea şi, după un duel roată la toată, a câştigat cursa şi primul lui titlu mondial.

La 24 de ani, Verstappen are 19 victorii în Formula 1, dintre care zece anul acesta, şi a plecat de 13 ori din pole-position. El este la Red Bull din 2016, după ce a mai concurat doar la Toro Rosso, a doua echipă a producătorului de băuturi energizante.

Pe locurile 4-10 la Abu Dhabi s-a clasat în ordine finlandezul Valtteri Bottas (Mercedes), japonezul Yuki Tsunoda (Alpha Tauri), francezul Pierre Gasly (Alpha Tauri), britanicul Lando Norris (McLaren-Mercedes), spaniolul Fernando Alonso (Alpine), francezul Esteban Ocon (Alpine) şi monegascul Charles Leclerc (Ferrari).

Mercedes a devenit campioană mondială la constructori a opta oară consecutiv, iar Red Bull a terminat pe locul 2.

Rezultate:

1. 33 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 58 1:30:17.345 26
2. 44 Lewis Hamilton MERCEDES 58 +2.256s 18
3. 55 Carlos Sainz FERRARI 58 +5.173s 15
4. 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA 58 +5.692s 12
5. 10 Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA 58 +6.531s 10
6. 77 Valtteri Bottas MERCEDES 58 +7.463s 8
7. 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 58 +59.200s 6
8. 14 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 58 +61.708s 4
9. 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 58 +64.026s 2
10. 16 Charles Leclerc FERRARI 58 +66.057s 1
11. 5 Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES 58 +67.527s 0
12. 3 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 57 +1 lap 0
13. 18 Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES 57 +1 lap 0
14. 47 Mick Schumacher HAAS FERRARI 57 +1 lap 0
15. 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA 55 DNF 0
NC. 6 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 50 DNF 0
NC. 99 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 33 DNF 0
NC. 63 George Russell WILLIAMS MERCEDES 26 DNF 0
NC. 7 Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 25 DNF 0

Clasament Piloți:

1. Max Verstappen NED RED BULL RACING HONDA 395.5
2. Lewis Hamilton GBR MERCEDES 387.5
3. Valtteri Bottas FIN MERCEDES 226
4. Sergio Perez MEX RED BULL RACING HONDA 190
5. Carlos Sainz ESP FERRARI 164.5
6. Lando Norris GBR MCLAREN MERCEDES 160
7. Charles Leclerc MON FERRARI 159
8. Daniel Ricciardo AUS MCLAREN MERCEDES 115
9. Pierre Gasly FRA ALPHATAURI HONDA 110
10. Fernando Alonso ESP ALPINE RENAULT 81
11. Esteban Ocon FRA ALPINE RENAULT 74
12. Sebastian Vettel GER ASTON MARTIN MERCEDES 43
13. Lance Stroll CAN ASTON MARTIN MERCEDES 34
14. Yuki Tsunoda JPN ALPHATAURI HONDA 32
15. George Russell GBR WILLIAMS MERCEDES 16
16. Kimi Räikkönen FIN ALFA ROMEO RACING FERRARI 10
17. Nicholas Latifi CAN WILLIAMS MERCEDES 7
18. Antonio Giovinazzi ITA ALFA ROMEO RACING FERRARI 3
19. Mick Schumacher GER HAAS FERRARI 0
20. Robert Kubica POL ALFA ROMEO RACING FERRARI 0
21. Nikita Mazepin RAF HAAS FERRARI 0

Clasament Echipe:

1. MERCEDES 613.5
2. RED BULL RACING HONDA 585.5
3. FERRARI 323.5
4. MCLAREN MERCEDES 275
5. ALPINE RENAULT 155
6. ALPHATAURI HONDA 142
7. ASTON MARTIN MERCEDES 77
8. WILLIAMS MERCEDES 23
9. ALFA ROMEO RACING FERRARI 13
10. HAAS FERRARI 0

Încarcă mai mult
Load More In Sport
Comments are closed.

Vezi Și

”Victorie” pentru România, Tricolorii câștigă la ”masa verde” meciul cu Kosovo, FRF sancționată și următorul meci de pe teren propriu cu porțile închise, Lucescu indignat

Facebook 11 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Victorie pentru România, Tricolorii…