Scuderia AlphaTauri, și-a dezvăluit monopostul pentru 2022, cu nume de cod AT03, printr-un videoclip postat în mediul online luni la amiază.
Întotdeauna cea mai atrăgătoare echipă de pe grila de Formula 1, Scuderia AlphaTauri a intrat într-unul dintre cele mai așteptate sezoane de campionat mondial din ultimii ani, cu speranțe ridicate. După cea mai mare acumulare de puncte și pe locul șase în 2021, echipa din Faenza, Italia, speră să aibă mașina, piloții și experiența pentru a oferi curse palpitante în 2022.
În cabina de pilotaj, câștigătorul Grand Prix-ului Pierre Gasly merge din ce în ce mai puternic. 2021 a fost cel mai bun sezon al său de până acum, deoarece a fost constant la puncte și a adăugat un podium uluitor la colecția de trofee după un loc al treilea spectaculos în Azerbaidjan. ”AT03 arată grozav cu imaginea noastră pe mașina de curse”, a spus francezul care a purtat un costum clasic alb-crem cu ocazia lansării mașinii.
Schimbările radicale ale regulilor promit o nouă eră a F1, cu mașinile complet reproiectate pentru a aduce mai multă acțiune pe pistă și curse mai apropiate între echipe. ”În mod clar, în comparație cu 2021, este o schimbare uriașă în ceea ce privește aspectul, în ceea ce privește designul. Echipa a trebuit să înceapă de la o pagină nou-nouță cu aceste noi reglementări. Va fi o schimbare mare.”
Testele încep în Barcelona, Spania, pe 23 februarie și va fi pentru prima dată când AT03 va împărți circuitul cu mașini de la Oracle Red Bull Racing, Mercedes, Ferrari, McLaren, Renault și Aston Martin. ”Odată ce vom începe testarea AT03, vom avea o idee mai bună despre competitivitatea noastră și despre ce este posibil pentru acest nou sezon”, a adăugat Gasly.
”Evident, în ultimii doi, trei ani, m-am îmbunătățit cu adevărat pentru AlphaTauri și, personal, vreau să continui să împing echipa înainte și să obțin rezultate mai bune și să-i împing în fruntea grilei”.
Pe francez îl așteaptă o față cunoscută de cealaltă parte a garajului, sub forma coechipierului Yuki Tsunoda. După ce a avut un debut impresionant în Bahrain și a încheiat sezonul cu cel mai bun rezultat al său, Yuki se bazează pe un an de experiență în F1. Familiarizarea cu echipa ar trebui să-l ajute să adune și mai multe puncte pentru Scuderia în 2022.
Iar Yuki abia așteaptă să înceapă noul sezon, ”Abia aștept să pot depăși mai mult. Mașina din acest an este concepută pentru a crește oportunitățile de depășire și pentru a avea aer mai curat pentru mașina din spate. Va fi mult mai bine pentru spectatori și, de asemenea, pentru noi să avem mai multe bătălii și lupte mai strânse în timpul cursei.”
Pentru lansarea mașinii, el a ales o cămașă tricotată 3D cu pantaloni asortați, care se potriveau ”stilului său de stradă” relaxat. ”Sunt foarte fericit că fac parte din echipa de modă AlphaTauri”, a adăugat el.
Potrivit directorului echipei Franz Tost, continuitatea cu piloții și echipa înseamnă că AlphaTauri se va potrivi bine în această nouă eră a F1. ”Mă aștept ca mașina să fie rapidă pentru că avem o echipă puternică împreună, am muncit mult atât la capitolul mecanic, cât și la aerodinamică. Avem doi piloți fantastici: Pierre Gasly este foarte experimentat, iar Yuki este la al doilea an, așa că mă aștept la o performanță bună de la el. Nu există niciun motiv pentru care să nu avem un sezon foarte puternic.”
Pentru directorul tehnic Jody Egginton, persoana responsabilă cu proiectarea și construirea AT03, noile reglementări reprezintă o provocare, una în care se bazează pe echipa sa de ingineri, mecanici și șoferi de clasă mondială pentru a o scoate împreună la capăt. ”Noile reglementări aerodinamice au reprezentat o provocare pentru toate echipele. Este un exercițiu foarte interesant; conceptul de mașină este semnificativ diferit datorită noile reglementări.
”Nu vom ști până când nu vom testa mașina exact unde suntem, dar din munca pe care am depus-o, credem că am găsit niște direcții bune de dezvoltare și sperăm că asta ne pune într-o poziție bună pentru acest sezon.”
Așa cum era de așteptat, monopostul prezentat nu ne oferă prea multe răspunsuri în ceea ce privește adevărata versiune a lui AT03. Modelul dezvăluit este unul mai degrabă simplu, cu o aripă și o podea simple, asemănătoare cu varianta propusă de FIA pentru 2022.
Unul dintre aspectele remarcabile este legat de undercut-ul agresiv al sidepod-urile, ușor asemănător cu ce a adus si Red Bull Racing. În ceea ce privește coloristica, constructorul italian a păstrat aceeași combinație alb-albastră, ușor modificată însă, albastrul fiind mult mai prezent pe monopost.
O versiune mai aproape de adevăr vom vedea la primul test de pre-sezon de la Barcelona, în perioada 23-25 februarie.