Guvernul a decis să dubleze alocația zilnică a fiecărui elev participant la olimpiadele naționale. De asemenea, crește și valoarea premiilor pentru elevii care câștigă olimpiadele acest nivel, indiferent de sistemul de învățământ – public sau privat.
Premierul Nicolae Ciucă este cel care a făcut acest anunț, după întâlnirea pe care a avut-o la Palatul Victoria cu lotul olimpic de matematică al României, clasat pe locul I la cea de-a XXXIX-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică pentru seniori (BMO 2022).
”Speranța noastră pentru viitor sunteți voi și se discută mult în spațiul public despre ce fac olimpicii români când finalizează studiile liceale, după ce optează pentru universitățile de prestigiu. Nu vreau să vă conving să faceți altceva, faceți ceea ce credeți voi că este de făcut, dar nu uitați că tot ceea ce ați învățat s-a întâmplat aici în familia voastră, în școala românească, alături și îndrumați de profesorii români care v-au adus să performanți la nivelul acesta.
Ca atare, măcar să va aduceți aminte, să apreciați și să onorați munca pe care au făcut-o părinții voștri și profesorii voștri. Restul depinde doar de voi. Iar noi să putem să facem ceea ce se cuvine astfel încât să vă sprijinim cât mai mult și să vă convingem că indiferent unde veți învăța în viitor, atunci când considerați că se cuvine, să vă întoarceți acasă.
E responsabilitatea noastră, a Guvernului, mai ales cât sunteți încă acasă, făcând performanță sub culorile României, să generăm un sistem de promovare bazat pe merit și valoare profesională autentică în societate, în care performanța să fie recunoscută”, a declarat premierul Nicolae Ciucă.
Cu această ocazie, premierul a făcut anunțul privind dublarea alocațiilor zilnice pentru fiecare participant la olimpiade naționale. Pentru performanțele obținute la olimpiadele internaționale, bursele vor fi acordate tuturor elevilor premianți care au reprezentat România, indiferent de sistemul de învățământ – public sau privat.
Haos în școli cu o lună înainte de încheierea cursurilor. Ministrul Educaţiei a anunțat introducerea unei noi testări chiar înainte de exemenele de Evaluare Naţională 2022 şi Bacalaureat 2022.
Haos în şcoli chiar înainte de Evaluarea Naţională şi BAC. Elevii din clasele I-VII şi IX-XI ar putea susţine evaluări standardizate, până la finalul acestui an şcolar, în cadrul unui proiect pilot, în urma cărora nu se vor genera note şi nici ierarhizări, ci vor reprezenta instrumente care să identifice punctele tari şi aspectele ce trebuie remediate, a declarat, joi, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.
”Pentru a lansa o provocare, în măsura în care reuşim în scurt timp să finalizăm un proiect de ordin de ministru, prin care să reglăm evaluarea standardizată. Pentru început, la nivel pilot, pentru elevii claselor I-VII şi mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale. Aş vrea să îl discutăm rapid şi să îl facem operaţional rapid, înseamnă ore, în aşa fel încât în perioada 30 mai – 10 iunie, cu ajutorul partenerilor noştri, BRIO, către care lansez invitaţia de parteneriat de colaborare pentru acest demers, să putem administra aceste evaluări standardizate la limba română, matematică, istorie – ciclul liceal”, a anunţat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educaţiei a precizat că nu vor fi date note pentru aceste evaluări, „ci se vor constitui în instrumente extrem de importante pentru a vedea într-o manieră profesionistă, la nivel global, dar şi la nivel individual, unde există puncte tari, unde există puncte ce trebuie remediate, ce trebuie susţinute, unde există puncte slabe ce trebuie să facă obiectul unor acţiuni remediale”.
Testele pentru ciclul primar ar putea să aibă o durată cuprinsă între 15 şi 30 de minute, iar cele pentru gimnaziu şi liceu – 60 de minute.
”Împreună cred că putem gândi un sistem în care, pentru învăţământul primar, durata să fie de 15-30 de minute, să nu ne imaginăm că sunt nişte baterii de teste extrem de complicate, care să streseze elevii, iar pentru învăţământul gimnazial şi liceal să fie teste rezolvabile în termen de 60 de minute. Acest lucru se poate face. (…) Pilot, în acest an, prin colaborarea dintre Ministerul Educaţiei şi profesioniştii care sunt deja specializaţi în administraţia acestor teste. (…) Este o modalitate de a vedea unde suntem”, a susţinut Cîmpeanu.
Raportul realizat în urma acestor evaluări va putea fi utilizat de profesioniştii din educaţie, de către profesori şi părinţi.
El a amintit că, în acest an, tot printr-un proiect pilot, în două judeţe, evaluarea examenelor naţionale va fi informatizată.
”Tot anul acesta, având experienţa anilor anteriori de organizare a examenelor naţionale, am propus un alt obiectiv ambiţios. (…) La nivelul unui judeţ să avem o evaluare informatizată, digitalizată, standardizată până la un anumit nivel pentru Bacalaureat şi într-un alt judeţ pentru Evaluarea naţională. Aceasta va presupune scanarea lucrărilor. Avem deja echipamente pentru centrele de examen din aceste judeţe. Asta va presupune o distribuţie informatică a lucrărilor către profesorii corectori într-o manieră discretă. Mai exact, evaluatorul 1 nu se va cunoaşte şi cu atât mai puţin nu va sta la masă cu evaluatorul 2. Sperăm că relevanţa evaluărilor va creşte în acest fel. Nu va fi presiunea pusă pe evaluator, pentru că nu vor mai avea un loc fix şi un interval orar fix în care să fie obligat să corecteze un număr mare de lucrări. Va fi un mediu mai prietenos în care se vor face aceste evaluări. (…) Vom putea vedea în ce măsură vom putea colecta datele pe itemi în acele segmente din lucrările elevilor care presupun răspunsuri la întrebări de tip grilă. Celelalte – descriptive – sigur că vor face obiectul evaluării fiecărui profesor”, a explicat Sorin Cîmpeanu.