Schimbare pentru românii care primesc pensia pe card. Talonul mov de pensie urmează să sufere o schimbare extrem de importantă menită să îi ajute pe pensionari.
Talonul mov în format electronic de pensie: Ce trebuie să facă pensionarii care doresc să primească actul în format digital?!
Pensionarii români care vor să primească talonul mov de pensie în format electronic, trebuie să parcurgă anumiți pași înainte, pentru a putea folosi o aplicație care este deja disponibilă de câteva zile. Astfel, pentru început, este important să aibă cont online deschis în portalul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). Iată toti pașii care trebuie făcuți.
Vești bune pentru pensionarii care doresc să obțină talonul mov de pensie în format electronic. Aplicația care permite acest lucru a fost lansată în zilele trecute, iar în acest context, CNPP a publicat o serie de pași care trebuie urmați.
Astfel, este necesară utilizarea unei cereri tip care se completează și se semnează olograf/electronic, după care se încarcă accesând secțiunea „Depunere cereri și documente” din meniul ”Comunicare cu publicul”, regăsit în cadrul portalului. Cererea poate fi adăugată în portal numai prin contul personal, iar pașii care trebuie urmați sunt aceștia:
1. Accesează contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a CNPP, introducând e-mail-ul și parola;
2. Accesează secțiunea ”Completare formulare” -> ”Depuneri cereri si documente” -> ”Pensii” -> ”Document de informare”;
3. Selectează ”Transmiterea documentului de informare online” și completează câmpurile obligatorii din fereastra ”Depunere documente”;
4. Documentul ”Cerere pentru transmiterea documentului de informare online” se încarcă la acest pas. Documentul poate fi descărcat apăsâng click pe Descarcă aici din fereastra Fișiere de încărcat. După des5. cărcare, cererea tip se completează, se semnează olograf/electronic, după caz și se încarcă prin apăsând pe butonul Alege fișier;
5. La ultimul pas trebuie completat codul CAPTCHA din chenarul verde, apoi click pe butonul Salvează și trimite;
Important de menționat este, că anumite informații legate de datele de identificare sunt preluate în mod automat, dar pot fi modificate și de solicitant. Totodată, numerele dosarului de pensie și de alte drepturi/indemnizații sunt preluate în mod automat din sistem.
Solicitanții vor vedea un mesaje de genul ”Cererea a fost transmisă cu succes către CNPP”, ceea ce înseamnă că cererea a ajuns, în vederea prelucrării, la casa teritorială de pensii care a fost selectată de fiecare persoană în parte.