Acasă Infrastructură Ipocrizie hashtagist rezistacă, după ce au cerut isteric ”tuneluri pentru urși” pe A1 Margina Holdea, ipocriții de la ”Pro Infrastructura” dau acum vina pe UMB și CNAIR

Ipocrizie hashtagist rezistacă, după ce au cerut isteric ”tuneluri pentru urși” pe A1 Margina Holdea, ipocriții de la ”Pro Infrastructura” dau acum vina pe UMB și CNAIR

0
1
58

Ipocrizie hashtagist rezistacă, după ce până în 2020, cereau isteric ”tuneluri pentru urși” pe A1 Margina Holdea, ipocriții de la ”Asociația Pro Infrastructura”, dau acum vina pe UMB și CNAIR.

Că bucata lipsă de 9 km de pe A1 dintre Margina și Holdea, cu vestitele ”tuneluri de urși”, când în zonă nu e labă de urs, încă lipsește, o știu toți șoferii care tranzitează zona sau pasionații de infrastructură. Ce nu știu însă mulți dintre ei, e că, unul dintre principalii artizani cu neomarxismul hashtagist în suflet, responsabil pentru întârzierile de pe acest tronson vital în ecuația Coridorului IV Paneuropean pe sectorul Arad Deva, e ”Asociația Pro Infrastructura”, căci ei, împreună cu ”specialiștii” desigur, au fost cei care au militat, au cerut, au insistat să se facă un tunel pentru urși, într-o zonă în care nu sunt urși, dar în schimb, a existat servilism și pupincurism la adresa Comisiei Europene, într-o ”peroadă” în care ”crizatorul” Drulău, dădea cu ranga pe la Metrorex și tot Guwernerul era cu hashtagul European, în suflet.

Acum, că vremurile s-au mai schimbat, s-a mai schimbat și retorica ipocrit scârboasă a infrastructuriștilor rezistaci.

Dar să vedem, ce spunea ”Pro Infrastructura”, în 2020:

”În sfârșit, după 6 ani de tergiversări, bâlbe, minciuni și fugă de responsabilitate, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere decide să facă fix ceea ce am cerut noi și specialiștii în tot acest timp: construirea celebrelor tuneluri ”pentru urși” de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva impuse de acordul de mediu revizuit.

Pe 14 aprilie, la întâlnirea solicitată de CNAIR cu experții de mediu de la WWF România, Asociația Zarand și compania EPC și cu noi, Directorul General CNAIR Mariana Ioniță a confirmat că tunelurile forate sunt SINGURA soluție fezabilă pe traseul Margina-Holdea.

Salutăm decizia pe care o așteptam de prea mult timp și pentru care am luptat cu toate forțele, așa cum bine știți mulți dintre voi.

Din păcate, ea vine foarte, foarte târziu, iar acum România riscă să piardă TOȚI banii europeni folosiți pe TOATĂ Autostrada Lugoj-Deva deoarece traficul trebuie deschis până la finalul lui 2023 ca oficialii Comisiei Europene să considere proiectul Lugoj-Deva funcțional! În caz contrar, ne pot cere sute de milioane de euro înapoi!

Ca să evităm acest dezastru, deși este EXTREM de dificil tehnic și birocratic, i-am transmis șefei CNAIR că trebuie neapărat să facă URGENT trei lucruri.

Mai întâi, este nevoie să completeze licitația lansată în iulie 2019 cu forajele suplimentare din contractul semnat recent și să răspundă profesionist la clarificările cerute de ofertanți. Apoi, este nevoie să ceară expres constructorilor să execute autostrada în sistem semi-profil ca să ne mărim șansele ca în 2023 să fie gata măcar un sens de circulație.

În plus, trebuie începute ACUM NEGOCIERI la Bruxelles pentru a găsi soluții birocratice de a asigura atât decontarea tunelurilor din fonduri nerambursabile, dar mai ales evitarea corecțiilor financiare mamut!

Solicităm doamnei director Mariana Ioniță să prezinte public un CALENDAR FEZABIL de acțiuni concrete de implementare și să permită accesul Asociației Pro Infrastructură ca observator independent în tot acest proces, așa cum ne-a promis.”  Ionuț Ciurea, Asociatia Pro Infrastructura, 8.05.2020.

Ce găsește de cuviință să spună aceeași ”Asociație”, doar 4 ani mai târziu, pe principiu, ”memoria prostimii e scurtă”:

”Margina-Holdea, la sfârșit de 2027 în cel mai optimist scenariu. Așa cum vă tot explicăm de doi ani de zile, în ciuda promisiunilor fanteziste ale politicienilor, nu este nicio șansă ca Autostrada A1 dintre Holdea și Margina să fie gata complet în actualul termen PNRR, 2026.

Contractul a fost semnat cu UMB în 14.10.2022, are ordin de începere emis în 05.12.2022 și prevede 11 luni de proiectare și alte 34 de execuție. Termenul de finalizare a proiectării, noiembrie 2023, a fost cu mult depășit.

Pe subsecțiunea E1 (7 kilometri înspre Margina) antreprenorul are autorizație de construire și front de lucru arhisuficient dar nu mai are capacitate, fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, toate celelalte șantiere suferind, inclusiv acesta. Mobilizarea este foarte, foarte slabă.

Pe subsecțiunea E2 (cea cu tunelurile de 2,13 kilometri în apropiere de Holdea) UMB a livrat recent proiectul tehnic în CNAIR, iar acum mingea este din nou la stat care trebuie să rezolve exproprierile suplimentare, defrișările extra la portaluri și, desigur, emiterea autorizației de construire. Nu se poate intra în teren.

Ca să susținem concluzia din primul paragraf, reiterăm cele 3 argumente principale explicate de nenumărate ori: (1) contractul, (2) stadiul actual, (3) provocările tehnice.

(1) Nu există presiune contractuală pe UMB pentru finalizare în 2026. Termenul de execuție este 34 de luni, deadline care va începe să curgă din momentul emiterii autorizației de construire pe cei 2,13 kilometri de tuneluri.

(2) Stăm după… stat. Sperăm să iasă AC în câteva luni, procedurile de expropriere și scoatere din circuitul forestier (plus defrișări) fiind foarte anevoioase.

(3) Antreprenorul nu poate accelera în stilu-i caracteristic, așa cum o face la câmpie. Procedeul tehnologic pe tunel (NATM) este foarte complex și nu poate fi grăbit, iar experiența celor de la UMB este zero, tocmai de aceea fiind nevoiți să se asocieze cu bosniacii de la Euro-Asfalt.

Tot pe Autostrada A1, austriecii de la Porr fac cei 1,35 kilometri ai tunelului Curtea de Argeș cu specialiști cu experiență vastă din 14 țări. Au început portalul de est în iunie 2023 și forarea propriu-zisă abia în octombrie 2023. Deci vreo 4 luni doar pregătirea portalului!

La sfârșit de iulie 2024, Porr a raportat 1500 metri forați (55%) din cei 2700 metri de galerii cale simplă, deci o medie de 150 săpați lunar, 5 metri pe zi dacă vreți. Porr lucrează nonstop la tunel, zi și noapte, 7 din 7. S-a muncit inclusiv de Paște!

Dar forarea este doar parte din poveste. Urmează hidroizolația și pereții-casetă, fundația & calea de rulare, dotările, finisajele. Porr este în grafic cu inaugurarea în decembrie 2026. UMB are de făcut peste 4 km de galerie simplă și deocamdată nici nu se poate apuca de portaluri ca să intre-n deal.

Ce se va întâmpla în urma pierderii trenului PNRR?! Acest ciot de 365 milioane euro, parte din lotul 2 al A1 Lugoj-Deva, este întins deja pe două exerciții financiare UE, POS-T și POIM. Și nu se poate faza încă o dată, pe actualul Program Transport, tocmai de aceea fiind pus în PNRR în 2021.”

Că Statul e lent, uneori incapabil, deseori indolent sau ticălos, o știm cu toții, să facem doar un scurt apel la memorie și să ne amintim, cum turnătorul securist Petrov, zis și Băsescu, îl ura din ficați pe Umbrărescu, pe care îl demoniza punându-i eticheta de ”Rege al asfaltului”, se presupunea a fi ceva rău pentru că îți doreai și puteai să torni asfalt în România văduvită de infrastructură rutieră și ne spunea hăhăind că: ”România nu are nevoie de autostrăzi, se vede prea frumos din elicopterul prezidențial”, dar că, anumite ONG-uri sau Asociații care își pun eticheta cu ”Pro” în piept, urmat și de ”Infrastructură”, în loc să susțină dezideratul nostru al tuturor, începând cu ”autoritățile”, îl sabotează, îl încetinesc inventând gândaci sau urși și mai apoi, arătând ipocrit cu degetul spre cei implicați direct, e pur și simplu, scârbavnic. Ipocrizia ipocriziilor.

Poate că, acolo, undeva, cumva, în avântul și dorința strâmbă de a ajuta, tot ce reușești să faci, e să încurci chiar și mai mult, asta spune tot.

Încarcă mai mult
Load More In Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

Stadiul lucrărilor pe A0, încep lucrările și la ultimul segment al autostrăzii de centură a Bucureștiului, a fost emisă autorizaţia de construire

Facebook 1 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Stadiul lucrărilor pe A0. Când vom p…