Acasă Infrastructură Stadiul lucrărilor pe A0, încep lucrările și la ultimul segment al autostrăzii de centură a Bucureștiului, a fost emisă autorizaţia de construire

Stadiul lucrărilor pe A0, încep lucrările și la ultimul segment al autostrăzii de centură a Bucureștiului, a fost emisă autorizaţia de construire

0
0
5

Stadiul lucrărilor pe A0. Când vom putea circula complet pe autostrada care înconjoară Bucureştiul. Încep lucrările și la ultimul segment al autostrăzii de centură a Bucureștiului. A fost emisă autorizaţia de construire

Autostrada de centură a Bucureștiului va fi gata în maximum 2 ani. Ultimul segment al autostrăzii A0 Nord a primit autorizația de construire.

Jumătate din A0, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din jurul Capitalei, este încă în lucru. Ultimul lot va fi gata în 2026, o parte importantă din Nord pentru care s-a emis autorizaţia de construire acum câteva zile. Până atunci, jumătatea sudică ar putea fi completă în câteva luni, iar şoferii ar putea circula astfel de la Piteşti până la Constanţa pe drumul de mare viteză. Totuşi pentru acest ultim segment din sud sunt întârzieri semnificative.

Un proiect strategic care ar putea lega celelalte drumuri de mare viteză care duc spre Capitală. Aşa este văzută A0, autostrada care înconjoară Bucureştiul.

Până acum, 3 loturi sunt finalizate integral.

Un segmet este în partea de Nord, între DN1 şi Autostrada 3, către Ploieşti. Tot aici, alţi aproape 10 kilometri sunt gata, însă nu pot fi folosiţi pentru că nu există o conexiune cu drumul naţional 2.

În partea sudică sunt două loturi finalizate, între DN6 şi A1, Autostrada Soarelui. Ultimul lot din Sud nu este gata, iar lucrările sunt întârziate.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Min. Transporturilor: ”E puțin probabil să se finalizeze în acest an. Aceasta este zona care în câteva luni se va da în trafic, astfel încât să se circule de la Pitești la Constanța doar la nivel de autostradă.”

După ce partea de Sud va fi gata, vor continua lucrările in partea de Nord. Însă şoferii mai au de aşteptat până când vor putea conduce pe A0 de la un capăt la altul.

53 de kilometri sunt finalizați, însă pot fi folosiți doar 43. Pentru restul nu există descărcare. Mai trebuie să se lucreze la 49 de kilometri pentru a se circula complet pe A0.

Ionel Scrioșteanu: ”Vom circula complet pe A0 în toamna anului 2026.”

Costul total al Autostrăzii 0 este de peste 6 miliarde lei, bani ce provin din fonduri europene, dar şi de la bugetul de stat.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu, a mai anunţat, că a fost emisă Autorizaţia de Construire pentru construcţia Lotului 1 al Autostrăzii Bucureştiului A0 Nord, ultimul segment pe care nu demaraseră lucrările.

”A fost emisă Autorizația de Construire pentru construcția 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟭 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 #𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱, 𝗸𝗺 𝟮+𝟱𝟬𝟬 – 𝗸𝗺 𝟮𝟬+𝟬𝟬𝟬, ultimul lot al acestei autostrăzi pe care nu erau începute lucrările și, totodată, lotul care întregește Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanța – Nădlac).

Au fost autorizate:

  • lucrări de drum
  • lucrări de artă:
    1) pod pe autostradă peste râul Dâmbovița (km 2+999)
    2) pod pe autostradă peste râul Bâldana (km 4+024)
    3) pasaj pe autostradă peste CF101 București – Pitești și DN7 (km 8+724), în lungime de 733 metri
    4) pod/pasaj pe autostradă peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești, CF Mogoșoaia – Buftea, în lungime de 650 metri
  • lucrări de scurgere a apelor
  • lucrări de consolidare
  • noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A
  • intersecții și restabiliri drumuri existente
  • lucrări de siguranța circulației
  • lucrări de relocări rețele utilități
  • iluminat rutier
  • lucrări ITS
  • lucrări de protecția mediului”, a scris Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu, pe Facebook.

Durata de execuție a lucrărilor pentru Lotului 1 al Autostrăzii Bucureştiului A0 Nord este de 22 luni, calculată de la data ordinului de începere a lucrărilor. ”Săptămâna viitoare voi convoca la fața locului toți responsabilii, pentru a demara rapid lucrările”, a mai transmis Irinel Ionel Scrioşteanu.

Traseul acestui lot are o lungime de 17,5 km și se află între Autostrada București – Pitești #A1 și DN1, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităţilor Joița și Săbăreni.

Implementarea acestui proiect se realizează în colaborare și cu sprijinul Consiliului Județean Ilfov, prin domnul președinte Hubert Thuma și al autorităților publice locale.

Încarcă mai mult
Load More In Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

În ce stadiu sunt lucrările la primul tunel săpat pentru o autostradă din România, pe lotul 4 Sibiu-Pitești, cel care leagă Curtea de Argeș de Tigveni

Facebook X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email În ce stadiu sunt lucrările la primul …