Acasă Infrastructură Record de kilometri de autostradă și drum expres deschiși în 2024, Sorin Grindeanu își propune o țintă și mai ambițioasă pentru 2025

Record de kilometri de autostradă și drum expres deschiși în 2024, Sorin Grindeanu își propune o țintă și mai ambițioasă pentru 2025

0
0
21

Record de kilometri de autostradă și drum expres deschiși în 2024: ”E un an record, s-au aliniat toate planetele”, Grindeanu își propune o țintă și mai ambițioasă pentru 2025.

În anul 2024 s-au dat în circulație 197 de kilometri de drum de mare viteză (autostradă și drum expres), un record absolut în privința construcției de autostrăzi. Dintre aceștia, 100 de kilomentri au fost din Autostrada Moldovei A7. „S-au aliniat toate planetele”, scriu experții de la Asociația Pro Infrastructură. Pentru anul 2025, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu promite încă 200 de kilometri.

”â2024, un an cu rezultate fără precedent. Anul acesta a fost deschisă circulația pe 197 km de drum de mare viteză. Din aceștia: 100 km din A7. Tot pentru prima dată a fost asigurată conexiunea dintre A7 și A3. Am conectat Autostrada de Centură a Capitalei A0 cu A2”, scrie ministrul Transporturilor, într-o postare pe Facebook.

Este un an record în ceea ce privește inaugrarea de kilometri de drum de mare viteză, spun experții de la Asociația Pro Infrastructura, într-o analiză publicată pe Facebook. „Sub presiunea alegerilor, anul acesta s-au aliniat toate planetele. Ne uităm la un neverosimil record absolut: 194,77 km inaugurați în 2024 și un total de 1269,87 km de autostradă și drum expres aflați în exploatare”.

La final de 2024, România are 1.270 de kilometri de autostradă și drum expres dați în circulație la nivel național.

Ce drumuri de mare viteză s-au deschis în 2024

Autostrada Moldovei A7 Ploiești-Pașcani-Siret: 100.4 km

Autostrada Buzău-Focșani: Lotul 2 – Vadu Pașii – Râmnicu Sărat: 30.8 km + 1,5 km de pe Lotul 1 Buzău-Vadu Pașii Lotul 3 – Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni: 36.1 km Lotul 4 – Mândrești Munteni – Focșani Nord: 11 km

Autostrada Ploiești-Buzău: Lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil: 21 km

Autostrada Sibiu – Pitești: 15.7 km

Secțiunea 5: Curtea de Argeș-Pitești: 15.7 km între Băciulești și Bascov (lângă Pitești); ceilalți 14.6 km până la Curtea de Argeș sunt în lucru.

Autostrada de centură a Bucureștiului A0: 34.7 km

– Sectorul Nord: Lotul 3 – legătură DN 2 / Afumați: 2.3 km;

– Sectorul Sud: Lotul 1 – Vidra – DN4- Glina (legătura cu A3): 17 km (deschiși succesiv, în aprilie și iulie); Lotul 2 – DN5 – Vidra: 6,3 km

Drumul Expres (DEx) Craiova-Pitești: 36.7 km

Tronsonul 1 – Craiova – Robănești: 17.7 km

Tronsonul 4 – Colonești – Albota (DN 65): 19 km (restul de 13 km, până la legătura cu A1, ar urma să fie gata în primăvară

Drumul Expres centura Oradea – A3 Autostrada Transilvania: 13 km (alți 6 km au profil de DN).

Pentru anul 2025, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu promite încă 200 de kilometri. ”Trebuie să deschidem circulația pe mai mult de 200 km de infrastructură rutieră de mare viteză. De la Craiova la Constanța se va circula direct pe drum de mare viteză (DEx12-#A1-A0-A2). La fel și de la Bacău la București (A7-A3 -A0)”, spune Grindeanu.

Sorin Grindeanu își propune o țintă ambițioasă pentru 2025: ”Se va deschide circulaţia pe încă minimum 250 km de drum de mare viteză”.

Sorin Grindeanu și-a propus ca, în 2025, rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din România să ajungă la cel puțin 1500 de kilometri. Mai mult, până în 2028 ministrul Transporturilor vrea ca întreaga autostradă Sibiu-Pitești, prima autostradă montană din România, să fie finalizată.

”Anul viitor se va deschide circulaţia pe încă minimum 250 km de drum de mare viteză, iar reţeaua de autostrăzi şi drumuri expres din România va ajunge la cel puţin 1500 de km. Rămân în continuare adeptul unui ritm susţinut de lucru, dublat de responsabilitate şi de spirit de echipă (…) În continuare voi asigura tot sprijinul necesar pentru implementarea proiectelor, dar şi pentru lansarea unor proiecte noi de infrastructură mare de transport”, a scris, luni, pe Facebook, Sorin Grindeanu.

De asemenea, ministrul Transporturilor vrea ca până în 2028 să finalizeze legătura rutieră rapidă dintre Marea Neagră şi Europa Centrală, pe coridorul 4 Pan-european.

”Pentru aceasta trebuie să finalizăm inclusiv întreaga autostradă Sibiu-Piteşti, prima autostradă montană, care va traversa Munţii Carpaţi. ⁠Vom finaliza contractele aflate în derulare pentru îmbunătăţirea, modernizarea şi electrificarea a 1.260 km de cale ferată, finanţate prin fonduri europene. Iar la acestea se vor adăuga noi proiecte pentru care voi asigura finanţarea necesară”, a mai transmis Sorin Grindeanu.

De asemenea, ministrul Transporturile promite că trenurile noi achiziţionate vor continua să intre gradual în circulaţie astfel ca în următorii 4 ani să avem o flotă de 189 de trenuri electrice noi şi 39 de noi locomotive. La acestea se vor adăuga 75 de locomotive şi 139 vagoane modernizate.

”Vom continua îmbunătăţirea reţelei feroviare din zona Portului Constanţa şi dezvoltarea reţelei de metrou în regiunea Bucureşti-Ilfov. ⁠Pentru sectoarele naval şi fluvial se vor implementa în continuare proiecte care vor creşte durata de navigabilitate pe Dunăre şi care vor spori capacitatea operaţională a porturilor dunărene şi a portului Constanţa. ⁠În sectorul aeronautic va continua planul pentru eficientizarea TAROM”, a mai scris ministrul.

Sorin Grindeanu afirmă că are în vedere găsirea resurselor necesare construirii unui nou terminal pentru Aeroportul Internaţional Henri Coandă, dar şi dezvoltarea unei reţele de terminale cargo pe aeroporturile din România.

Începe construcția celui mai lung tunel de pe Autostrada A1 Sibiu-Pitești. ”A fost emisă autorizația pentru tunelul Poiana”.

Autorizaţia de construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1), a fost emisă, iar antreprenorul italian este mobilizat în şantier şi desfăşoară lucrări pregătitoare pentru construcţia zonelor de acces a instalaţiei TBM, cu care vor fi forate cele două galerii, a anunţat, marţi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1) Este cel mai lung tunel de pe această autostradă şi va fi construit pe Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni).(…) Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM. Antreprenorul italian este mobilizat în şantier şi desfăşoară acum lucrări pregătitoare pentru construcţia zonelor de acces a instalaţiei TBM”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, tunelul Poiana este format din două galerii cu câte două benzi pe sens, respectiv galeria de pe calea 1, cu o lungime de 1.780 m (sens Sibiu – Piteşti), şi galeria de pe calea 2 cu o lungime de 1.778,11 m (sens Piteşti- Sibiu).

Lucrările pe Secţiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Piteşti trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027 (conform contractului), a precizat Grindeanu.

Constructorul acestei secţiuni a fost desemnată asocierea Webuild (Astaldi) – Tancrad (Italia – România).

Autostrada Sibiu-Piteşti (formată din 5 secţiuni) va avea o lungime de 122,11 km şi face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest (între Portul Constanţa şi Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac).

Încarcă mai mult
Load More In Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

A fost emisă autorizația de construire pentru tunelul Poiana, cel mai lung tunel de pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti

Facebook X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email A fost emisă autorizația de construire…