Acasă Infrastructură Noi contracte pentru infrastructură rutieră în România, Ciolacu și Grindeanu, anunță borna de 1.000 de kilometri de autostradă: ”Anul viitor să mai finalizăm încă 250”

Noi contracte pentru infrastructură rutieră în România, Ciolacu și Grindeanu, anunță borna de 1.000 de kilometri de autostradă: ”Anul viitor să mai finalizăm încă 250”

0
1
837

Premierul Marcel Ciolacu a afirmat că, după 30 de ani, există un tablou şi o perspectivă clară a drumurilor din România şi a investiţiilor, adăugând că în această săptămână se mai închide o bornă şi România va avea peste 1.000 de kilometri de autostradă şi drum expres daţi în folosinţă.

Marcel Ciolacu a fost prezent, miercuri, la sediul Ministerului Transporturilor, la semnarea a trei contracte pentru obiective de infrastructură rutieră. Contractele vizează tronsonul 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraş (16,26 km) şi drum de legătură cu DN 1 (5,6 km), lotul 1 al autostrăzii A0 Nord (17,5 km) şi secţiunea Leghin – Târgu Neamţ din autostrada A8 (30 km).

Săptămâna asta se mai închide o bornă. Vom avea peste o mie de kilometri daţi în folosinţă de autostradă, de drum expres. Şi anul viitor, din câte am înţeles eu, domnul Grindeanu îşi propune să mai finalizăm aproape 250 de kilometri, ceea ce înseamnă 25% din cât s-a realizat în cei 32 de ani de până acum„, a spus Ciolacu.

Cred că este pentru prima oară când se semnează trei tronsoane în aceeaşi zi, trei tronsoane în locaţii diferite. Pornim Autostrada Unirii, în sfârşit trecem munţii. Tot A8, acest proiect mult aşteptat, toate trei însumează 65 de kilometri. Se închide o dată cercul pe A0 – Centura, ceea ce e foarte important astfel încât şi Autostrada Moldovei şi Sudul de la Craiova va avea continuitate până la până la Constanţa. Am fost acum puţin timp împreună cu domnul ministru şi cu domnul director de la CNAIR, am fost şi la faţa locului, la lucrări, se lucrează. După 30 şi ceva de ani deja avem un tablou şi o perspectivă clară a drumurilor din România şi a investiţiilor”, a afirmat Marcel Ciolacu.

Premierul a precizat că România nu poate avea dezvoltare fără bani europeni.

Mi-aş dori mult ca să lămurim acest lucru, România fără banii europeni nu are dezvoltare. Să explicăm românilor foarte clar, primim înzecit mai mult de la Uniunea Europeană decât oferim. Altă cale pentru România nu există cu adevărat. Ritmul îl impune Guvernul, îl impun miniştrii şi cu cât se implică şi deblochează aceste lucrări, lucruri care se întâmplă şi sunt bucuros, în special la Ministerul Transporturilor, cu atât aşteptările românilor vor fi mai mari”, a mai transmis premierul.

Marcel Ciolacu a povestit un lucru inedit legat de lucrările la Autostrada Moldovei.

Am să vă povestesc un lucru inedit. Când mergeam cu domnul Grindeanu pe drumul naţional cumva paralel, unde erau lucrările la Autostrada Moldovei, era un drum aglomerat. Chiar s-a mărit drumul de îl faci cu vreo oră de la Bucureşti la Bacău. A fost pentru prima oară când am văzut că românii lăsau prioritate camioanelor care munceau pentru Autostrada Moldovei să intre în câmp printr-un drum făcut pentru organizarea de şantier, iar românii opreau, făceau coloană ca să dea prioritate constructorului. Eu nu am mai văzut aşa. Ca să înţelegem de fapt şi respectul pentru constructor, că se muncea şi nu se mai fac că muncesc şi care este de fapt aşteptarea ca această autostradă a Moldovei să se finalizeze cât mai repede”, a mai declarat Marcel Ciolacu.

În prezent, România are 995 de kilometri dați în folosință pe 11 autostrăzi și două drumuri expres.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a semnat miercuri, 20 septembrie, trei contracte pentru construcția a tot atâtea tronsoane de autostradă. Festivitatea s-a desfășurat la sediul Ministerului Transporturilor în compania premierului Marcel Ciolacu.

Grindeanu și Ciolacu, împreună la semnarea unor contracte pentru investiții în valoare de 3,5 miliarde de lei în autostrăzi. Festivitatea la care premierul Ciolacu l-a asistat pe ministrul Grideanu s-a desfășurat la sediul Ministerului Transporturilor. Cele trei contracte semnate au ca obiect construirea unor tronsoane de autostradă care, însumate, măsoară aproape 65 de kilometri.

În prezența premierului României, Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a semnat, astăzi, contractul de execuție pentru tronsonul IV al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km).

Durata contractului este de 48 de luni (12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție). Valoarea estimată a acestuia este de 1.163.869.292 de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind fonduri europene nerambursabile.

Pentru Tronsonul 1 Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ105G) (14,25 km) și Tronsonul 2 Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) (19,92 km), cele 5, respectiv 6 oferte depuse sunt în evaluare. Pentru Tronsonul 3 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) (17,61 km), contractul, cu valoare estimată de 1,77 miliarde de lei, fără TVA, a fost semnat în 16.08.2023. Durata acestui contract este de 48 de luni (12 luni proiectare, 36 de luni execuție).

Tot astăzi s-au semnat contractele pentru Lotul 1 – A0 Nord, în valoare de 815 milioane de lei, fără TVA, și Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km) a Autostrăzii A8, în valoare de 1,56 miliarde de lei, fără TVA (finanțare prin PNRR).

Am avut onoarea să fiu invitatul premierului Marcel Ciolacu și al ministrului Sorin Grindeanu la semnarea contractului care vizează direct județul Sibiu și la conferința de presă care a urmat datorită faptului că, periodic, am avut întâlniri cu ministrul și cu reprezentanți ai CNAIR în care am explicat necesitatea realizării atât a Autostrăzii Sibiu – Pitești, cât și a Autostrăzii Sibiu – Făgăraș.

Să nu uite sibienii că inclusiv pentru primul tronson al Autostrăzii Sibiu – Pitești, și anume Sibiu – Boița, a fost obținută finanțarea și au început lucrările în timpul ministrului PSD Răzvan Cuc, tronsonul fiind finalizat în mandatul ministrului Sorin Grindeanu.

Ministrul Sorin Grindeanu a declarat că s-a ajuns la 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres, de la Revoluție încoace. Extrem de puțin! Totuși, ministrul a făcut precizarea că a obținut finanțare pe fonduri europene nerambursabile și a semnat deja contracte pentru executarea a 750 km de autostradă și drum expres, din care, până la sfârșitul anului 2024, trebuie să se finalizeze 250 km de autostradă.

Îl felicit pe premierul Marcel Ciolacu pentru implicarea și sprijinul pe care îl acordă acestui sector esențial în economia României și îi doresc succes lui Sorin Grindeanu, care a atras fonduri europene și a semnat contracte într-un an de zile echivalent cu ce au făcut predecesorii lui timp de 6 ani.

PSD s-a remarcat întotdeauna prin oameni competenți, care au știut să managerieze și au dus proiectele la bun sfârșit.”

Conform informațiilor furnizate de Ministerul Transporturilor, un prim contract se referă la construcţia tronsonului 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraş. Lungimea viitorului drum de mare viteză va fi de 16,26 km. Tot în același angajament este prins și drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).

Investiții în autostrăzi contractate la Ministerul Transporturilor. Câştigătorul contractului a fost anunţat încă din data de 5 mai 2023. Este vorba despre asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS – Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi AS. Valoarea lucrărilor la autostradă a fost estimată la 1,19 miliarde de lei. La suma aceasta se va mai adăuga și TVA.

Angajamentul prevede prevede proiectarea şi execuţia celor 16,26 km de autostradă. Termenul prevăzut este de 48 de luni, adică patru ani. Dintre acestea, 12 luni sunt alocate proiectării. Restul perioadei este destinată execuţiei propriu-zise a lucrărilor. Sectorul de Autostradă Sibiu – Făgăraş va asigura legătura pe un drum de mare viteză pe intercoridorul Moldova – Transilvania. Drumul de legătură cu DN1 are o lungime de 5,6 km.

Al doilea contract are ca obiect construcţia secţiunii Leghin – Târgu Neamţ, în lungime de aproape 30 km. Aceasta este parte din Autostrada A8 – Autostrada Unirii. Contractul a fost atribuit asocierii SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.

Și în acest caz este vorba despre proiectare și execuție propriu-zisă a lucrărilor. Tronsonul atribuit face parte din secțiunea 3 a Autostrăzii Târgu Mureş – Târgu Neamţ. Aceste investiții au fost estimate la 1,56 miliarde de lei, sumă care nu cuprinde și TVA.

Aceste investiții în autostrăzi sunt finanțate prin PNRR, iar constructorul are la dispoziție 30 de luni. Dintre acestea, șase luni reprezintă perioada alocată pentru proiectare. Restul de 24 de luni vor fi pentru lucrările efective. Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ (211,1 km), parte a A8, este împărţită în 3 secţiuni, astfel:

Secţiunea Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (24,4 km) – finanţare PNRR;
Secţiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km) – finanţare PT;
Secţiunea Leghin – Târgu Neamţ (29,9 km) – finanţare PNRR.

Autostrada Unirii A8 va avea o lungime de peste 304 km, de la Târgu Mureş la Ungheni. Drumul de mare viteză va face legătura cu Republica Moldova.

Contract și pentru Centura Bucureștiului.

Cel de-al treilea contract semnat miercuri de Sorin Grindeanu este pentru Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord Centura Bucureștiului, în lungime totală de 17,5 km. Lucrarea a fost atribuită Asocierii Impresa Pizzarotti – Retter Projectmanagement, la un preţ 815.075.249,74 lei, fără TVA. Durata contractului este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare. Pentru lucrări a fost alocată perioada de 22 luni. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 10 ani.

Proiectul prevede 10 structuri dintre care două pasaje de o complexitate tehnică ridicată, având o lungime de 733 metri. Este vorba despre pasajul de pe Autostrada de Centură peste CF 101 Bucureşti – Piteşti DN7). Al doilea pasaj, de 650 metri va uni Autostrada de Centură peste râul Colentina, CF 300 Bucureşti – Ploieşti şi CF Mogoşoaia – Buftea.

Traseul Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord – Lotul 1 traversează teritoriul judeţului Ilfov, între DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bâcu) şi DN 1 în dreptul localităţii Corbeanca.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat miercuri că nu este o premieră faptul că la semnarea contractelor pentru obiective de infrastructură rutieră sunt prezenți mai mulți parlamentari ”aproape de la toate partidele”. ”Arată un semn de însănătoșire și dorința oamenilor de a avea infrastructură”, a spus ministrul.

Nu este o premieră. În urmă cu patru luni, când s-au semnat ultimele contracte pe A7, iarăși au fost parlamentari aproape de la toate partidele, nu doar din arcul guvernamental, ceea ce arată un semn de însănătoșire și dorința oamenilor de a avea infrastructură. Vreau să le mulțumesc tuturor celor care au contribuit pentru A8, pentru realizarea acestui proiect, și să știți că, înainte de oamenii politici, aș vrea să mulțumesc și societății civile. A avut un rol extrem de important pentru A8. (…) Sunt în sală prezenți foarte mulți parlamentari și nu numai, sunt și primari, prefecți din Moldova. Acest lucru arată interesul pentru acest proiect, un interes legitim”, a spus Sorin Grindeanu.

Încarcă mai mult
Load More In Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

Stadiul lucrărilor pe A0, încep lucrările și la ultimul segment al autostrăzii de centură a Bucureștiului, a fost emisă autorizaţia de construire

Facebook 7 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Stadiul lucrărilor pe A0. Când vom p…