Premierul Nicolae Ciucă a declarat, vineri, la semnarea contractului pentru proiectarea tehnică şi execuţia Centurii de sud Arad, că nu este vorba numai de numărul mare al obiectivelor de infrastructură pe care Guvernul şi le-a asumat, ci şi termenul la care trebuie finalizate şi că nu putem să mai tergiversăm aceste lucrări.
”Este un eveniment foarte important pentru cetăţenii municipiului Arad, pentru cetăţenii judeţului Arad şi pentru toţi cei care votr putea să folosească această infrastructură deosebit de importantă în ceea ce înseamnă finalizarea inelului de cetură al municipiului Arad, prin care se realizează interconectarea cu autostrada A1 Nădlac-Sibiu şi cu DN7 Nădlac – Arad – Hunedoara”, a spus premierul.
Nicolae Ciucă a menţionat că este un proiect care a început în urmă cu şase ani, cu o investiţie de 60 de milioane de euro şi se înscrie practic în obiectivele guvernului pentru dezvoltarea întregii infrastructuri rutiere din ţara noastră.
Şeful Executivului a pledat pentru realizarea obiectivelor în termenele asumate.
”Pe de o parte avem fondurile europene, iar din fondurile de coeziune sunt 9,7 miliarde de euro care trebuie folosiţi în viitorul cadrul financiar, iar de partea cealaltă sunt fondurile din PNRR. Ca atare, nu este vorba numai de numărul mare al obiectivelor de infrastructură pe care ni le-am asumat, ci şi termenul la care trebuie finalizate. Avem şi o istorie a acestor amânări a recepţionării lucrărilor şi cred că este momentul ca atât la nivel local, cât şi guvernamental, să avem în vedere respectarea acestor termene. Cred că nu putem să mai tergiversăm aceste lucrări”, a spus premierul.
Premierul a menţionat că, prin proiectul centurii municipiului Arad, se asigură fluidizarea traficului, siguranţa traficului dar şi reducerea nivelului de noxe prin scurtarea timpului de blocaj în trafic.
Ministrul de Interne, secretar general al PNL, Lucian Bode a declarat vineri, la semnarea contractului pentru Centura de Sud Arad, că Guvernul liberal, în ultimii ani a schimbat practic paradigma implementării proiectelor de infrastructură, prin implicarea administraţiilor locale, atât în faza de pregătire cât şi de execuţie.
”Am asistat la semnarea primului contract de proiectare şi execuţie care se încheie în baza Ordonanţei 101 pe 2020, după doi ani de când am găsit de cuviinţă şi am gândit şi adoptat acest mecanism de implementare a proiectelor de infrastructură rutieră. În 2020, Guvernul a creat cadrul legal pentru ca cele două Ordonanţe, 88 şi 101, care facilitează parteneriatul dintre palierul local şi cel central, cu scopul final de a accelera proiectele de infrastructură, atragerea de fonduri europene, creşterea calităţii vieţii, conectivitate cu coridoarele de transport transeuropene şi creşterea mobilităţii mărfurilor şi a persoanelor”, a spus Bode.
El a menţionat că ”totul a plecat de la constatarea că sunt autorităţi locale care pot şi îşi doresc să dezvolte astfel de proiecte în parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”.
”Este o formă de descentralizare şi un impuls de atragere a fondurilor europene, destinate acestei categorii de investiţii. Judeţul Arad a fost printre primele judeţe care au văzut beneficiile acestui tip de parteneriat şi a avansat două proiecte care sunt în implementare, varianta ocolitoare Arad Vest şi drumul expres Arad-Oradea, proiect derulat împreună cu autorităţile din Bihor”, a spus Bode. El a continuat:
”Deci două judeţe cu administraţii liberale, care au înţeles că dezvoltarea lor depinde de o reţea de drumuri extinsă, modernizată, au identificat proiecte şi s-au pus pe treabă. Vreau să îi felicit pe toţi cei care au profitat de acest instrument”.
Lucian Bode a menţionat că la nivelul celor două judeţe, Bihor şi Arad sunt cinci proiecte de infrastructură dezvoltate prin acest mecanism.
”Ne-am dorit să avem cât mai multe astfel de colaborări, iar autorităţile locale să fie receptive şi să vină înspre noi cu astfel de propuneri de parteneriate, este important ca odată demarate, să fie gestionate astfel încât să fie recepţionate cât mai curând. Guvernul liberal, în ultimii ani a schimbat practic paradigma implementării proiectelor de infrastructură, prin implicarea administraţiilor locale, atât în faza de pregătire cât şi de execuţie”, a mai afirmat el.
Compania Porr Construct, care a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția viitoarei centuri de sud-est a Aradului, prin Fântânele și Vladimirescu, a realizat un filmuleț în care apare o randare a viitorului drum, pe care vor apărea un pod peste Mureș, dar și un pasaj peste calea ferată.
Vineri, la sediul Consiliului Județean Arad, a fost semnat contractul dintre instituția județeană și compania care va executa lucrarea, valoarea totală a contractului fiind de 308 milioane de lei. Vom reveni cu detalii.