Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a publicat marți pe TikTok imagini video cu lucrările de pe autostrada A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești, despre care spune că este realizată în proporție de 63,5%. Mariana Ioniţă, secretar general în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a declarat că în 2024 pe autostrada Sibiu-Piteşti se va lucra „de la un cap la altul”, deci şi pe loturile 2 şi 3, iar câţiva ani „trebuie să avem răbdare”.
”Anul acesta vă informăm că începe tot Sibiu-Piteşti, de la un cap la altul, adică se va lucra şi la loturile 2 şi 3, în zona tunelurilor. Deci, câţiva ani trebuie să avem răbdare”, a spus Mariana Ioniţă, marți, la conferinţa ”Drumurile sigure salvează vieţi”, organizată de Deltabloc.
Despre DN2, Mariana Ioniţă a menţionat că traficul pe acest drum va fi mult mai descongestionat din 2026, când autostrada A7 va fi gata, cel puţin până la Paşcani, conform termenelor.
”Aţi vorbit de DN2 spre Bacău. Şi eu merg la Focşani foarte des şi, într-adevăr, este cel mai periculos drum, din punctul meu de vedere, şi mai ales noaptea. De Valea Oltului nu mai vorbim acum. Vă rugăm să ne toleraţi cu Valea Oltului, pentru că, pe lângă traficul acela infernal, se adaugă şi cel generat de transportul materialelor de construcţii spre şantiere.
Acum traficul pe DN2 este infernal, Waze-ul te duce prin Mizil din acest motiv. Dar eu mă bucur, şi de asta am adus în discuţie DN2, ca să vedeţi că ne gândim la ce se întâmplă în viitor şi cum o să eliminăm aceste accidente. La Buzău se vede primul nod rutier de descărcare a autostrăzii A7 şi, aşa cum ne-am angajat, autostrada va fi gata, cel puţin până la Paşcani, în 2026 cel târziu.
Şi atunci probabil DN2 va fi mult mai descongestionat. Depinde acum şi de măsurile coercitive pe care poliţia rutieră le va implementa în următorii ani, inclusiv pe autostrăzi, pentru că se vede că şi pe autostrăzi sunt multe accidente”, a subliniat oficialul MTI.
Ea a susţinut, totodată, că şi legătura între DN2 şi Autostrada Soarelui va fi finalizată, după ce mai multe contracte au fost realizate.
”În ce priveşte Centura Bucureşti, de la Voluntari, acolo şi fluctuaţia politică şi dorinţa colegilor de a face repede lucrurile au dus la documentaţii imature, cum zicem noi. Studiul de fezabilitate, documentaţia tehnică, proiectul tehnic sunt foarte importante pentru a asigura o implementare rapidă şi lină a execuţiei lucrărilor.
Dar atunci când se fac documentaţii care nu au în vedere situaţia reală, existenţa utilităţilor şi faci deja un contract de proiectare şi execuţie, având şi o Lege a achiziţiilor publice care-ţi impune nişte limite, nu poţi să te duci mai departe cu contractul şi din acest motiv s-au tot reziliat contractele acolo. Acum s-a lucrat la o documentaţie bună şi sperăm că şi legătura aceea între DN2 şi Autostrada Soarelui va fi finalizată”, a explicat Ioniţă.
Structuri
- Armare, cofrare și betonare grindă de rezemare culee;
- Tablier metalic, asamblare tronsoane;
- Decofrare, cofrare, armare și betonare provizorii pentru tablier metalic;
- Montare grinzi prefabricate din beton;
- Montare lisă prefabricate din beton.
Lucrări la drum
- Umplutură de balast;
- Strat inferior de fundație;
- Strat superior de fundație;
- Așternere mixturi asfaltice;
- Așternere pământ vegetal pe taluz;
- Profilare taluz.
Lucrări hidrotehnice și de scurgere a apelor pluviale:
- Cofrare pereu protectiv taluz.
Consolidări
- Recepție armare și cofrare elevație;
În șantier sunt mobilizați 1000 de muncitori și 370 de utilaje, potrivit CNAIR.
În vreme ce secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu anticipează că întreaga secțiune de 30,35 km ar putea fi finalizată de WeBuild în 2024, înainte de termenul contractual de anul viitor, pasionații de infrastructură mizează mai degrabă pe finalizarea segmenului de lângă Pitești până la sfârșitul acestui an. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a exclus însă o posibilă inaugurare parțială din această secțiune în 2024.