CNAIR face primul pas pentru construirea autostrăzii care să lege România de Serbia, pe relaţia Nădlac-Arad-Timişoara-Moraviţa-Vârşeţ.
Deşi timid, apar primele semne ale unui nou proiect important gândit de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Reprezentanţii companiei au anunţat semnarea contractului de finanţare, pe fonduri europene, pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent lucrării de construcţie a autostrăzii Timişoara-Moraviţa. Teoretic, acest segment de autostradă ar urma să fie legat, ulterior, de oraşul sârbesc Vârşeţ. 10,7 milioane de lei, bani europeni alocaţi prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, ar urma să coste acest studiu. Însă să nu ne îmbătăm cu apă rece. De la elaborarea studiului de fezabilitate şi până la finalizarea unei viitoare autostrăzi Nădlac-Arad-Timişoara-Moraviţa-Vârşeţ pot trece mulţi, mult prea mulţi ani.
Până în 2025?
Ideea realizării unei autostrăzi care să lege România de Serbia, pe la Moraviţa, nu este nouă. În anul 2017 Guvernul României a aprobat un Memorandum privind negocierea și semnarea unui Protocol de cooperare între Guvernul României și Guvernul Republicii Serbia. Potrivit Protocolului promovat de Ministerul Transporturilor, cele două Guverne vor colabora pentru susținerea diplomatică și financiară a proiectelor de investiții legate de transport la frontiera comună dintre România și Republica Serbia, în special pentru construcția autostrăzii Timișoara – Vârșeț – Pancevo până în anul 2025. Includerea unei noi autostrăzi este o prioritate în master planurile de transport ale celor două state. Tronsonul dintre Pancevo și Vârșeț este recunoscut în lista unică de proiecte pregătite a Serbiei, iar execuția lucrărilor pentru sectorul de drum Timișoara – Moravița este cuprinsă în Strategia de implementare a Master Planului General de Transport al României pe lista lungă a proiectelor din sectorul rutier.