Acasă Infrastructură Ciolacu și Grindeanu, inspecție pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești, lotul, 4 Tigveni-Curtea de Argeș, declarații la gura tunelului ”Daniela”, dealul Momaia

Ciolacu și Grindeanu, inspecție pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești, lotul, 4 Tigveni-Curtea de Argeș, declarații la gura tunelului ”Daniela”, dealul Momaia

0
0
329

Premierul Marcel Ciolacu, împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu și cu vicepremierul Marian Neacșu, s-au aflat luni pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești, secțiunea 4 – Tigveni-Curtea de Argeș, pentru a verifica de la fața locului, stadiul lucrărilor de execuție și proiectare.

La sosire, premierul Marcel Ciolacu a declarat că este ”prima străpungere după perioada comunistă” și nu a ezitat să felicite constructorul pentru avansul lucrărilor. Ciolacu a punctat faptul că dacă România ar fi fost în Schengen, lucrările la autostrada Sibiu-Pitești s-ar fi desfășurat mai repede.

Cred că este prima străpungere după perioada comunistă și nu este o lucrare întinsă, dar foarte dificilă. Este evident că deja constructorul este în avans cu lucrările și aș dori să-i fericit. Sunt ferm convins că dacă am fi fost în Schengen, ar fi fost și mai în avans. Lucrurile ar fi mers mult mai ușor…”, a declarat premierul.

Ministrul Transporturilor a subliniat faptul că, deși tronsonul are termen de finalizare pentru 2027, acesta se așteaptă ca lucrările să fie finalizate mai devreme, punctând gradul de complexitate al construcțiilor prevăzute pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești.

Mă aștept ca și termenul de aici din contractul de pe lotul patru să fie finalizat înainte de termenul asumat, care e undeva în 2027. Sunt convins că așa cum ați început, veți putea termina lucrările, chiar dacă sunt doar 10km, sunt aproape 10km care au foarte multe lucrări de artă, poduri, tuneluri, așa cum bine știți”, a precizat Sorin Grindeanu.

Lotul 4 de pe Autostrada Sibiu – Pitești se întinde între Tigveni și Curtea de Argeș. Lucrarea a fost, deja, întârziată mai bine de doi ani de numeroase contestaţii. Lotul 4 are o lungime de 9,86 km şi vor fi realizate 12 poduri şi pasaje, dar şi un tunel de 1.350 de metri.

Lotul 4 al autostrăzii Sibiu-Pitești are aproape 10 km și este prevăzut cu 12 poduri și pasaje, dar și cu un tunel de peste 1,3 km.

Premierul promite că România nu va rămâne fără bani pentru infrastructură.

Luni dimineață, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu au mers pe șantierul lotului 4 Curtea de Argeș – Tigveni unde se construiește primul tunel forat pe o autostradă din România. Sorin Grindeanu a lăudat mobilizarea și progresul WeBuild (Italia) pe lotul de 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș și a anunțat 10% execuție pentru lotul 4.

Îi felicit pe constructorii lotului de la Boița (n.r lotul 1 Sibiu – Boița, PORR), ați terminat cu câteva luni bune înainte de termen. Mă aștept ca și termenul de aici, din contractul de pe lotul 4 să fie finalizat înainte de termenul asumat, e undeva în 2027. Sunt convins că veți putea termina lucrările. Chiar dacă sunt doar 10 kilometri au foarte multe lucrări de artă: poduri, tuneluri. Mă aștept să țineți același ritm cu care ne-ați obișnuit și pe acest tronson. Vreau să fac o mențiune specială și pentru ceea ce se întâmplă de la Pitești la Curtea de Argeș. Lucrurile înaintează foarte bine sunt undeva pe la 55% la progres. Au mers anul acesta foarte bine. Suntem optimiști că anul viitor ar putea termina, dacă nu tot, măcar tronsoane din acești 30 de kilometri, cel puțin Bascov (intersecția cu A1 București – Pitești). Chiar sunt înaintate”, a transmis Grindeanu. Pe lotul 5 We Build are termen de finalizare septembrie 2025 (48 luni execuție), iar pe lotul 4 PORR 44 de luni calculate din primăvara 2023 (autorizație emisă în martie).

La rândul său, premierul Ciolacu a menționat că toate loturile de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești sunt contractate și a adus din nou în discuție opoziția Austriei la aderarea României la spațiul Schengen:

Cred că este prima străpungere după perioada comunistă. Nu este o lucrare întinsă, dar este foarte dificilă. Constructorul este în avans și vreau să-i felicit. Sunt convins că dacă eram în Schengen ați fi fost și mai în avans, lucrurile ar fi mers mult mai ușor. În acest moment, România are, că tot vorbim şi ne place de acest deficit, cu toţii devenim experţi în deficite, are un deficit de 56 de miliarde şi cheltuieli pe investiţii de 57 de miliarde. Este prima oară în istoria României când s-a creat acest echilibru între cheltuieli şi investiţii. Cunoaştem cu toţii situaţia, când am venit prim-ministru. Înţeleg, anumite persoane sunt supărate pentru că direcţionăm, în primul şi în primul rând, banii către investiţii”, a afirmat Marcel Ciolacu.

”În acest moment, România are, că tot vorbim și ne place de acest deficit, cu toții devenim experți în deficite….un deficit de 56 miliarde (de lei – n.red.) și cheltuieli pe investiții de 57 de miliarde (de lei – n.red.). Este pentru prima oară în istoria României când s-a creat acest echilibru între deficit și investiții.  Cunoaștem cu toții situația când am venit prim-ministru, înțeleg, anumite persoane sunt supărate pentru că direcționăm în primul rând banii către investiții. Unii sunt foarte supărați că direcționăm cele mai mari sume către Ministerul Transporturilor. Lucrările din Transporturi se multiplică cel mai repede și au cea mai mare importanță strategică, sunt marile lucrări de infrastructură, așteptate nu numai de români, cred că și de noi.

Tot timpul găseam motive să amânăm astfel de lucrări. Sorin Grindeanu, chiar dacă îmi este coleg, n-am nicio reținere să spun, aceste 3 tronsoane, de la Pitești spre Sibiu, care sunt încă în lucru, au fost ocolite de toți miniștrii ai transporturilor de 30 și ceva de ani. E primul ministru care închide de la Nădlac până la Constanța și o să închidem la fel din Moldova până în Constanța. E prima oară când avem un plan și acest plan prinde contur. Dacă vom avea noroc să avem constructori la fel de buni cum îi avem pe cei de aici, sunt ferm convins că lucrurile vor intra într-o dinamică și mai mare. Nu va exista să nu avem bani pentru infrastructură. Nimeni nu a pus la socoteală acum 6 luni sau 8 luni faptul că România este la sfârșitul unui exercițiu financiar și în primul și în primul rând trebuiau să se gândească că trebuie să venim cu cofinanțările, astfel încât acești bani să nu-i pierdem.

Asta face în acest moment Guvernul. Cei mai mulți bani s-au dus la Transporturi, fiindcă sunt cei mai avansați, sunt multe programe încă blocate și sperăm ca prin POIM-ul de la Transporturi să nu pierdem bani la sfârștitul anului. Am sărit cu ultimele plăți la 85% absorbția din exercițiul financiar. Este pentru prima dată când este atât de mare. Avem la decontare încă 1,5 miliarde. O să mai dau în următoarea ședință de Guvern cofinanțarea pentru MIPE, astfel încât să ajungem peste 95% cu absorbția pe exercițiul financiar trecut”, a spus Ciolacu.


Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a mai menționat, „Lucrurile înaintează foarte bine, sunt undeva pe la 55% ca progres. Au mers în acest an foarte bine, ceea ce ne face optimişti pentru anul viitor că ar putea termina, dacă nu tot, măcar tronsoane din acest traseu de 30 de kilometri„, a declarat ministrul Sorin Grindeanu, la Curtea de Argeş.

El a precizat că primul tronson care ar putea fi dat în folosinţă este cel dintre localităţile Bascov şi Măniceşti.

Sper să menţină această companie ritmul pe care l-au avut anul acesta şi anul viitor. Dacă vor face acest lucru, o să avem o surpriză plăcută, chiar dacă termenul din contract este 2025 pe Piteşti-Curtea de Argeş„, a spus ministrul Transporturilor.

Încarcă mai mult
Load More In Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

Stadiul lucrărilor pe A0, încep lucrările și la ultimul segment al autostrăzii de centură a Bucureștiului, a fost emisă autorizaţia de construire

Facebook 7 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Stadiul lucrărilor pe A0. Când vom p…