Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), are programate dosare de daună de la City Insurance până la sfârșitul lunii martie. Cele de la Euroins mai au de așteptat. Dacă deschizi în martie 2023 un dosar, probabil că, cel mai devreme, soluționarea va veni abia anul viitor.
Criza declanșată de falimentele City Insurance și Euroins a dat peste cap funcționarea întregii piețe de asigurări RCA din România, dar și funcționarea celor de la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA).
Pe site-ul FGA sunt afișate programări la dosare de daună de la City până pe 24 martie, ceea ce înseamnă că, dacă, din păcate ai de recuperat banii dintr-un dosar de daună la Euroins, așteptarea s-ar putea prelungi cel puțin până anul viitor.
”În prezent sunt în analiză Cererile de plată aferente daunelor materiale – Anexa 10: înregistrate de FGA până la 24 Martie 2022.
FGA analizează Cererile de plată în ordinea înregistrării acestora la Fond, pe următoarele categorii:
– cereri de plată formulate în temeiul dosarelor de daună aferente daunelor materiale, deschise de FGA sau CITY;
– cereri de restituire prime;
– cereri de plată formulate pentru vătămări corporale sau decese;
– cereri de plată formulate în temeiul unor sentințe judecătorești definitive.
Menționăm faptul că, fluxurile de instrumentare sunt diferite pentru fiecare dintre aceste categorii, luând în considerare prevederile legale aferente”, se arată pe site-ul celor de la FGA.
Câți bani au fost plătiți până acum de la FGA către cei cu daune:
Fondul de garantare a asiguraților a avizat, până la 31 August 2022, 40.305 cereri de plată, în cadrul Comisiei Speciale.
Plățile efectuate de Fond până la data menționată, pentru creditorii de asigurare ai Societății de Asigurare Reasigurare City Insurance SA, au ajuns astfel, la un total de aproximativ 385 milioane lei.
Cererile de plată sunt soluționate în ordinea depunerii acestora de către creditori la FGA, fiind analizate de către direcţiile de specialitate ale Fondului.
În prezent, FGA a finalizat procesul de înregistrare a cererilor de plată primite până la data de 31 August 2022. Numărul total de cereri înregistrate este de aprox. 248.000.
Care sunt etapele soluționării cererilor de plată
Evaluare/atașare cerere de plată la dosar;
Analiză;
Înaintat spre aviz Comisiei Speciale;
Aprobat/Respins în Comisia Specială;
Plată:
Transmitere Decizie Motivată în cazul cererilor de plată aprobate partial/respinse.
Cum deschid un dosar de daună la Fondul de Garantare al Asiguraților
FGA recomandă creditorilor de asigurare care doresc să transmită documente Fondului, să realizeze acest demers prin una dintre variantele:
Online, prin Email la adresele dedicate sau prin Poștă:
Documente aferente plății:
– Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă (Anexa 9): Online: https://www.fgaromania.ro/cerere-de-plata-privind-acordarea-restituirii-de-prima-anexa-9 / Email: cerere.plata@fgaromania.ro
– Cerere de plată privind acordarea despăgubirilor/indemnizațiilor (Anexa 10): Online: https://www.fgaromania.ro/cerere-de-plata-privind-acordarea-despagubirilor-indemnizatiilor / Email: cerere.plata@fgaromania.ro
Pentru solicitări informații, petiții/reclamații, la adresele de email:
– petiții/reclamații: Online: https://www.fgaromania.ro/petitii-solicitari/ Email: petitii@fgaromania.ro
– solicitări generale la adresa de email: office@fgaromania.ro
– relații cu mass-media la adresa de email: comunicare@fgaromania.ro
– fizic, la sediul FGA, pe durata programului de Relații cu Publicul
– Adresă poștală: Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București.