Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat cu fast. Klaus Iohannis, Nicolae Ciucă, Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu și Mihai Tudose, prezenți la ”marea” deschidere. După inaugurare, în buna tradiție românească, circulația pe pod a fost închisă.
România are nevoie de investiții serioase la nivel de infrastructură. Pentru a putea fi la nivelul altor țări europene, astfel de proiecte trebuie implementate cât mai repede, având în vedere că țara noastră dispune de fonduri europene considerabile care facilitează plata pentru construcții importante. Dar, în ultimii ani, lucrurile încep să meargă în această direcție. Evenimentul de azi este dovada unei tendințe de evoluție a țării.
Astăzi a avut loc inaugurarea unui obiectiv important de infrastructură. A fost deschis podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, dar nu pentru mult timp. Evenimentul de celebrare a obiectivului a avut parte de anumite sincope.
Cel mai important obiectiv de infrastructură din România post-revoluționară, podul suspendat peste Dunăre, a fost inaugurat cu unele piedici. În ciuda faptului că se dorea ca mașinile să fie lăsate să intre pe pod începând cu ora 13.00, inaugurarea a fost la ora 15.30, fiind vorba de a amânare de 2 ore jumătate. Ca orice eveniment important, nu a fost realizat fără peripeții și probleme organizatorice. În jur de 20 de automobile aflate în coadă au reușit să traverseze podul în urma unei neînțelegeri între organizatori. La prânz, aceștia au permis trecerea mașinilor, chiar dacă mai multe părți ale podului erau încă pline de lucrurile folosite la ceremonia de inaugurare. Cinci minute mai târziu, traficul a fost oprit, iar reprezentanții CNAIR au emis un anunț.
Autoritățile au anunțat că celebrul pod va fi închis pentru puțin timp, până când toate lucrurile vor fi puse la punct, iar circulația se va putea desfășura normal. ”Atenție! Circulația pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se va deschide în mod oficial în jurul orei 15:30! Precizăm că reprezentanții CNAIR, antreprenorii și cei implicați în organizarea evenimentului de deschidere a circulației pe pod depun, la această oră, eforturi pentru a elibera partea carosabilă de balizele și parapetele de separare a sensurilor de circulație, precum și de elementele folosite la eveniment, astfel încât circulația să se desfășoare în condiții de siguranță”, au transmis reprezentanții CNAIR.
Cea mai mare construcție din țară:
Podul peste Dunăre de la Brăila inaugurat astăzi deschide drumul unei serii lungi de lucruri în premieră pentru România. Este cel mai înalt pod suspendat construit vreodată în România și al treilea ca mărime din întreaga Europă. Românii se vor putea bucura de acest nou obiectiv de infrastructură. Dar, circulația va fi realizată cu restricții pentru o durată de două luni. Podul peste Dunăre, a cărui construcție a costat extrem de mult, fiind cel mai scump proiect de după revoluție, are senzori, un centru de monitorizare și un sistem de dezumidificare.
La evenimentul de lansare a podului suspendat peste Dunăre a participat și președintele Klaus Iohannis, care a semnalat că acest proiect major de infrastructură arată voință, putere și seriozitate. „Aceasta este cea mai amplă construcție realizată în România în ultimele trei decenii. Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, a faptului că și în România, dacă există voință și seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură.
Construcția aceasta este, cu certitudine, una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizată cu fonduri europene, cu expertiză internațională de referință și cu tehnologie de ultimă generație”, a declarat președintele Klaus Iohannis.
Podul de la Brăila, cel mai lung pod suspendat din România, este inaugurat astăzi, iar printre oficialitățile care participă la marea deschidere se numără președintele Klaus Iohannis și premierul Marcel Ciolacu.
Cel mai scump obiectiv de infrastructură realizat în ultimii 30 de ani în România este inaugurat la Brăila. Podul peste Dunăre va fi deschis circulației rutiere începând de azi, de la ora 13.00. Deocamdată, podul va fi deschis doar pe timpul zilei.
Potrivit autorităților române, obiectivul de la Brăila este cel mai lung pod suspendat din România și al treilea din Europa ca dimensiune.
De asemenea, podul este cea mai înaltă construcție din România și cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în țară. Lucrarea a costat aproximativ 363 de milioane de euro, iar banii au fost alocați din Fondul European de Dezvoltare Regională.
Din punct de vedere tehnic, podul are două benzi pe sens, trotuare și o lungime de 1,9 kilometri. Uriașele cabluri de ancoraj care susțin construcția au în compoziție fire de oțel care însumează 81.000 de kilometri.
”Preşedintele” Klaus Iohannis a afirmat, joi, la inaugurarea podului de la Brăila, că aceasta este cea mai amplă construcţie ridicată în România în ultimele trei decenii şi este al treilea pod ca mărime din Europa. El a precizat că acest pod este dovada faptului că dacă există voinţă şi seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură în România. ”Indiferent de poziţionările politice, de dezbaterile şi obiectivele pe care partidele şi le propun pentru anul electoral care urmează, interesele României în materie de reforme şi dezvoltare economică trebuie să primeze”, a mai afirmat preşedintele.
“Îmi face o deosebită plăcere să particip la inaugurarea podului suspendat peste Dunăre, care leagă, începând de astăzi, judeţele Brăila şi Tulcea. Aceasta este cea mai amplă construcţie ridicată în România în ultimele trei decenii şi este al treilea pod ca mărime din Europa.
Îi felicit pe toţi cei implicaţi în acest proiect de investiţii pentru eforturile depuse şi pentru rezultatul obţinut. Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, a faptului că şi în România, dacă există voinţă şi seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură.
Mulţumiri speciale trebuie aduse şi partenerilor japonezi şi italieni pentru implicarea şi profesionalismul de care au dat dovadă. În urmă cu doi ani, când s-a aniversat centenarul relaţiilor bilaterale dintre Japonia şi România, proiectul acestui pod a fost prezentat ca exemplu concludent al colaborării dintre Japonia şi Uniunea Europeană”, a transmis Iohannis.
El a menţionat că această construcţie este “una dintre cele mai ambiţioase iniţiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizată cu fonduri europene, cu expertiză internaţională de referinţă şi cu tehnologie de ultimă generaţie”.
Ctitorul, turist de lux a mai afirmat că, infrastructura de transport are un potenţial imens de stimulare a dezvoltării economice şi de creştere a calităţii vieţii.
“Indiferent de poziţionările politice, de dezbaterile şi obiectivele pe care partidele şi le propun pentru anul electoral care urmează, interesele României în materie de reforme şi dezvoltare economică trebuie să primeze. Ţara noastră are acces la un volum semnificativ de fonduri europene, iar o proporţie semnificativă din aceste sume este alocată dezvoltării infrastructurii de transport. Ne dorim cu toţii o Românie mai conectată, cu drumuri mai multe, mai bune şi mai sigure. Infrastructura de transport are un potenţial imens de stimulare a dezvoltării economice şi de creştere a calităţii vieţii, îndeosebi pentru comunităţile locale. Conectarea la coridoarele majore de transport, fluidizarea traficului intern şi facilitarea traficului de tranzit internaţional au avut dintotdeauna un puternic efect de antrenare asupra economiilor şi comunităţilor locale”, a precizat preşedintele României.
Iohannis a menţionat că prin finalizarea acestui proiect judeţele Tulcea şi Brăila se vor bucura de atragerea de noi investiţii.
“Atragerea de investiţii competitive, adaptate specificului de dezvoltare local, crearea de locuri de muncă mai multe şi mai bine plătite sunt doar câteva avantaje de care, în situaţia de faţă, judeţele Tulcea şi Brăila se vor bucura în perioada următoare, prin finalizarea acestui proiect. Felicit autorităţile locale pentru înţelegerea corectă a mizelor unei mai bune conectări a regiunii la reţeaua naţională de transport rutier şi vă încurajez să păstraţi direcţia bună pe care aţi ales-o pentru atragerea de investiţii şi noi proiecte de succes, care să conecteze comunităţi şi să sprijine afaceri”, a mai transmis Klaus Iohannis.
Preşedintele a declarat că fondurile europene reprezintă principala sursă pentru realizarea proiectelor de infrastructură.
“Integrarea efectivă a României în Spaţiul Unic de Transport European implică mobilizarea tuturor resurselor disponibile, dar şi promptitudine şi responsabilitate în execuţia proiectelor de infrastructură. Implementarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în paralel cu finalizarea pregătirii cadrului financiar multianual, reprezintă un examen de maturitate politică şi economică pe care România nu are voie să îl rateze. Fondurile europene constituie sursa principală de finanţare a modernizării şi dezvoltării infrastructurii noastre de transport. Faptul că finanţările destinate infrastructurii mari au cel mai mare grad de absorbţie arată că s-a înţeles pe deplin importanţa acestor proiecte”, a mai transmis Iohannis.
El consideră că infrastructura de transport trebuie să rămână prioritatea zero a oricărui Guvern.
“Este lăudabil obiectivul unei absorbţii integrale a acestor fonduri, însă ar fi utilă acordarea unei mai mari atenţii şi finanţărilor complementare. Atragerea de capital privat sau valorificarea unor oportunităţi oferite de instrumente precum Fondul de Investiţii al celor 3 Mări pot completa cu succes resursele deja existente şi pot accelera ritmul modernizării. Infrastructura de transport trebuie să rămână prioritatea zero a oricărui Guvern, dar şi a autorităţilor locale, pentru că numai aşa putem beneficia de investiţii mai mari, mai performante şi putem reduce din decalajele regionale mari existente azi în România”, a explicat Iohannis.
Preşedintelle îşi doreşte ca în următorii ani statisticile privind numărul de accidente rutiere să se schimbe semnificativ în bine.
“Nu este un secret pentru nimeni că suntem, de ani buni, în fruntea clasamentelor europene la aceste statistici negre. Iar alături de educaţia rutieră şi comportamentul în trafic, o contribuţie semnificativă la îmbunătăţirea actualei situaţii o are şi calitatea infrastructurii rutiere”, a precizat Iohannis.
El a mai afirmat că deschiderea acestui pod reprezintă un prim pas în atingerea unor obiecite privind fluidizarea traficului şi siguranţa rutieră.
“Podul care intră astăzi în circulaţie reprezintă un prim pas, deosebit de important, în atingerea unor obiective privind conectivitatea, fluidizarea traficului de tranzit şi siguranţa rutieră. Acest proiect reprezintă, totodată, măsura unei bune cooperări, deopotrivă naţionale şi internaţionale. Încă o dată, felicitări pentru realizarea construcţiei şi succes în finalizarea întregului proiect, cu toate rutele de acces aferente!”, a încheiat Iohannis.