Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat într-o conferinţă de presă că ”nu îi putem obliga pe ucraineni să vină să folosească porturile româneşti de la Dunăre, fiind decizia lor”, în contextul atacurilor tot mai dese ale Rusiei asupra porturilor ucrainene.
Ministrul Transporturilor a declarat că, România pune la dispoziția Ucrainei porturile de la Dunăre, dar că nu îi poate obliga pe cei de la Kiev să le folosească. Rușii atacă tot mai des transporturi de cereală ucrainene, una dintre principalele surse de venit ale acestora.
România a invitat Ucraina să folosească porturile Galați și Brăila, în contextul atacurilor rusești la Reni și Izmail. „Nu îi putem obliga”, declară ministrul Sorin Grindeanu
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a reacționat, miercuri, după ultimele bombardamente ale Rusiei asupra porturilor ucrainene la Dunăre.
El a arătat că România a oferit Ucrainei posibilitatea de a utiliza porturile românești Galați și Brăila pentru operațiunile de export cu cereale.
„Vineri am avut întâlnirea cu reprezentanții Ucrainei.
Au fost (prezente) şi Ambasada SUA în România, și Ambasada SUA la Kiev, a fost și Comisia Europeană.
Acesta a fost rostul întâlnirii: ca, în momentul în care situația la porturile dunărene ale Ucrainei va continua într-un scenariu în care vor fi afectate toate instalațiile și toată activitatea, să identificăm soluțiile pe care le putem gândi.
Noi nu îi putem obliga pe ucraineni să vină să folosească porturile românești de la Dunăre. Este decizia lor.
Dar le-am prezentat avantajele utilizării porturilor românești, atât în ceea ce privește portul Galați, cât și portul Brăila„, a spus Sorin Grindeanu.
„Mai mult decât atât, am prezentat un plan legat de porturile dunărene din sudul țării. De ce? Folosind infrastructura feroviară, poţi să duci acele garnituri de tren inclusiv în porturile din sudul țării şi, pe Dunăre, să le poţi transporta la Constanța şi pe Marea Neagră. Acesta a fost rostul acestei întâlniri.
Va mai urma o întâlnire undeva în jurul datei de 15 septembrie, la Constanța„, a completat ministrul român al Transporturilor.
El a arătat că partea română s-a angajat să mărească numărul de piloți pe canalul Sulina.
„Până atunci, ne-am angajat să mărim numărul de piloți, să ajungem undeva în jur de 60 de piloți pe Canalul Sulina, să accelerăm, atât cât ne lasă legea, proiectul legat de navigabilitatea pe Canalul Sulina, pentru ca într-un final, în octombrie sau noiembrie, acel proiect european de aproximativ 17 milioane de euro să ducă la navigabilitate 24 de ore din 24„, a explicat Sorin Grindeanu.
”Vineri am avut întâlnirea cu reprezentanţii Ucrainei, a fost şi Ambasada SUA în România, Ambasada SUA la Kiev, a fost Comisia Europeană (..) Ăsta a fost rostul întâlnirii, ca în momentul în care situaţia la porturile dunărene ale Ucrainei va continua într-un scenariu în care vor fi afectate toate instalaţiile şi activitatea, care sunt soluţiile pe care le putem gândi. Noi nu putem obliga pe ucraineni să vină să folosească porturile româneşti de la Dunăre, e decizia lor, este decizia Ucrainei”, a spus Sorin Grindeanu.
El a precizat că a arătat în cadrul întâlnirii avantajele folosirii atât a portului din Galaţi cât şi a portului din Brăila. ”Mai mult decât atât, am prezentat un plan legat de porturile dunărene, din sudul ţării. De ce? Folosind infrastructura feroviară, poţi să duci acele garnituri de tren inclusiv în porturile din sudul ţării şi pe Dunăre, să le poţi transporta la Constanţa şi în Marea Neagră. Ăsta a fost rostul acestei întâlniri. Va mai urma o întâlnire undeva în jurul datei de 15 septembrie, la Constanţa”, a completat Grindeanu.
Ministrul a mai menţionat că partea română s-a angajat să mărească numărul de piloţi. ”Noi, până atunci ne-am angajat să mărim numărul de piloţi, să ajungem undeva în jur de 60 de piloţi pe Canalul Sulina, să accelerăm atât cât te lasă legea, proiectul legat de navigabilitatea pe Canalul Sulina, ca într-un final, octombrie, noiembrie, acel proiect european de aproximativ 17 milioane de euro să ducă la navigabilitate 24 de ore din 24, acesta este rostul proiectului”, a explicat Grindeanu.
Totodată, Grindeanu a arătat că România s-a angajat să mărească numărul de piloţi.
În încercarea de a opri transporturile de cereale ucrainene și potențiale transporturi de armament către Kiev pe mare, de la întreruperea acordului privind transportul cerealelor ucrainene, atacurile Rusiei în zona Mării Negre s-au intensificat și s-au îndreptat către porturile ucrainene. Două dintre atacuri au fost foarte aproape de teritoriul României, pe Dunăre.
Noi atacuri cu drone au vizat, în noaptea de marți spre miercuri, porturile Reni și Ismail, aflate la granița cu România. Bubuiturile s-au auzit pe malul românesc, inclusiv la Galați.