Ministrul ”liberal” al Energie, Virgil Popescu, vizibil depășit de situație și deranjat de reacțiile stârnite după declarațiile sale de marți, a venit cu precizări, miercuri, despre sfatul pe care l-a dat consumatorilor taxați dublu la utilități, de a nu plăti facturile dacă acestea nu au fost emise corespunzător.
„Cei care au întocmit facturi eronate, toți furnizorii, vor trebuie, obligați și cu amendă, să le storneze, să nu perceapă penalități și le vor și face corespunzător„, a subliniat Virgil Popescu.
„Penalitățile se pun la 30 de zile după neplată. Abia le-au emis.” a spus ministrul Energiei.
Miercuri după-amiază, ministrul Virgil Popescu a făcut noi declarații: ”Am spus ce aș face eu dacă m-aș găsi într-o situație de acest gen. Și m-am găsit în situație de acest gen. Am fost foarte sincer cu oamenii. M-am găsit în două astfel de situații. Prima dată, am reclamat furnizorului, cred că în urmă cu trei ani, nu s-a întâmplat absolut nimic. M-a ignorat complet. Am reclamat la ANRE. După reclamația la ANRE, s-a rezolvat situația. A doua oară, același lucru. Am reclamat furnizorului, s-a rezolvat de la furnizor. Vă spun ce fac eu. Nu recomand nimănui, nu pot să spun nimănui ce să facă. Vă spun doar ce am făcut eu, pentru că eu cred că am avut dreptate!”
”Departe de mine gândul de a spune cuiva ce să facă, sau să nu plătească, sau să plătească o factură”, a subliniat ministrul.
”Am spus ce am făcut eu”, a insistat Virgil Popescu.
”Oamenii să știe că ANRE are un call center foarte mare, poate prelua foarte multe apeluri”, a mai spus ministrul Virgil Popescu, miercuri după-amiază.
”Am discutat cu toți miniștrii despre măsurile pe care le vom lua. Vom prelungi de la 1 aprilie schema de ajutor pentru consumatorii casnici și IMM-uri.
Siguranța alimentară este foarte importantă. Am reiterat faptul că trebuie să existe măsuri ferme față de furnizorii care nu au intocmit măsurile corespunzător. Vom reintroduce obligativitatea refacerii facturilor și neperceperea de penalități. Venim cu un pachet de măsuri care să ajute românii să treacă peste această perioadă de voalibilitate a prețurilor. Toți colegii din Guvern sunt cooptați în acest efort.
Am spus că m-am regăsit în situația în care furnizorul mi-a mărit factura. Am reclamat furnizorul, nu m-a băgat în seamă dar m-am dus la ANRE. Nu am spus nimănui să nu plătească facturile, eu am spus ce am făcut eu. Departe de mine gândul de a spune să plătească sau nu facturile. Nu am plătit atunci acea factură, s-a rezolvat problema într-un timp rezonabil. Astăzi la Guvern a venit și ANRE. Oamenii trebuie să știe că ANRE are un callcenter foarte mare, poate prelua multe apeluri. ANRE a transmis un comunicat oficial. Ne-au spus care este procedura, procedura există pentr ufiecare. Reclamăm la furnizor, furnizorul poate returna suma dacă este peste 100 de lei, dacă furnizorul nu face acest lucru, atunci reclamația se duce la ANRE și se rezolvă. Lupta cu furnizorii este inegală, de multe ori furnizorii nu îi bagă pe oameni în seamă. Pe mine, parlamentar fiind, nu m-au băgat în seamă. Vă dați seama dacă există un bătrân dintr-un sat din România.
Toți cei care au emis facturi eronate au obligația să storneze facturile și nu pot debranșa oamenii până la clarificare. Vă spun că cei care au intocmit facturi eronate, toți furnizorii, vor fi obligați să și le storneze și le vor reface fără penalități! Nu vom permite să formuleze penalițăți! Penalitățile se pun la 30 de zile după neplată. Furnizorii abia au trimis facturile.
Se vor intensifica controalele pentru a vedea dacă sunt respectate măsurile luate de Guvern. ANPC are un loc foarte important. Dacă au nevoie de sprijin vor putea folosi corpul de control al Guvernului.
Discuțiile despre pachetul de la 1 aprilie le vom discuta. În momentul de față, legea compensării și plafonării, există. Am susținut ca pentru IMM să scădem prețul. Lăsați-ne să avem toate discuțiile pe masă și le vom finaliza.” a mai precizat Virgil Popescu.