Ministrul Finanțelor, ”liberalul” Marcel Boloș, a declarat, miercuri, că draftul de ordonanță privind noile măsuri fiscale nu este ultima variantă și că ”tulbură apele”. El a adăugat că, măsurile privind creșterea veniturilor sunt încă în discuție.
Ministrul Finanţelor Publice, Marcel Boloş, a declarat că regretă că din cadrul instituţiei pe care o conduce a apărut un proiect de ordonanţă de urgenţă total neadevărat şi a precizat că “cine se ocupă cu asemenea măgării a dat în spaţiul public un proiect de ordonanţă de urgenţă neactualizat”. El a menţionat că deciziile în ceea ce priveşte veniturile nu au fost încă definitivate.
”Ca să lămuresc această problemă. Am văzut ieri, din păcate, şi regret nespus că din Ministerul Finanţelor Publice a apărut un proiect de ordonanţă de urgenţă total neadevărat. Nu este ultima formă. A dat cine se ocupă cu asemenea măgării în spaţiul public un proiect de ordonanţă de urgenţă neactualizat. Deciziile în ceea ce priveşte veniturile nu sunt definitivate încă. Ele sunt la nivelul Coaliţiei. Dacă m-aţi pune pe mine astăzi să vă dau răspunsuri la această problemă legată de venituri, mi-aş face un mare rău, m-aş decredibiliza complet. Nu eu le decid”, a afirmat ministrul Finanţelor.
El a mai fost întrebat dacă impozitarea tichetelor de vacanţă, de masă, apărută în acel draft mai este de actualitate.
”Orice a apărut în acel proiect de ordonanţă de urgenţă, fără ca să fie ultima variantă, nu este decât o informaţie care tulbură apele aiurea. Nu pot să vă dau un răspuns definitiv, că aşa va fi sau nu va fi aşa. Nu ştiu să vă răspund la întrebare, chiar nu ştiu”, a explicat Marcel Boloş.
Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat miercuri, în urma unei ședințe cu premierul Marcel Ciolacu, măsurile pentru reducerea cheltuielilor bugetare. Acesta a precizat că sunt gândite pe patru paliere. Este vorba despre reducerea unor cheltuieli ale statului care ar trebui să aducă în plus la buget aproximativ șase miliarde de lei. Ministrul Finanțelor nu a vorbit, însă, despre pachetul de măsuri fiscale, spunând că nu a fost aprobat încă în Coaliție.
În urma unei ședințe cu premierul Marcel Ciolacu, ministrul Boloş a anunţat măsurile fiscale pentru a acoperi gaura bugetară, precizând că acestea sunt gândite pe patru paliere.
Şeful de la Finanţe a vorbit, printre altele, despre desfiinţarea funcţiilor de şef de birou şi reducerea procentului de la 12% la 8% din numărul total de posturi, acest lucru însemnând reducerea şefimii cu 30%.
În ce priveşte cumulul sporurilor în sectorul public, acesta nu mai poate să depăşească salariul de bază, a mai spus Boloş.
Veşti proaste sunt şi pentru cei care primeau vouchere. MInistrul a declarat că va rămâne doar voucherul de vacanţă, se elimină indemnizaţia de vacanţă şi se limitează cuantumul pentru beneficiari la sub 10.000 lei brut.
Indemnizaţia de hrană costă statul român trei miliarde de lei şi se acordă fără limită şi fără plafon, ceea ce nu este normal, a mai precizat ministrul.
„Primul pas il face statul pentru ceea ce înseamnă partea de reduceri de cheltuieli publice și pentru ceea ce înseamnă utilizarea eficientă a banilor publici.
Aşa cum a anunţat domnul prim-ministru, vorbim de un plan de reducere a cheltuielilor publice, care are două componente majore – prima este cea legată de performanță și cea de-a doua componentă este disciplina financiară în utilizarea banilor publici.
Aceste principii au fost agreate la nivel de Coaliție și în baza lor s-a elaborat planul de măsuri fiscale.
Măsurile sunt gândite pe patru paliere – primul – autoritățile centrale și sectorul public, al doilea palier foarte important este al companiilor de stat și companiilor de subordonare locală, avem 171 de companii de stat cu o cifră de afaceri de 72 de miliarde de lei și 1.179 de companii de subordonare locală, care au împreună o cifră de afaceri de 17 miliarde de lei.
Totalul personalului angajat în cele două tipuri de companii este de 250.000 de salariați, care au costuri, cheltuieli de personal de 14 miliarde de lei. Acesta este contextul de la care am plecat pentru stabilirea celui de-al doilea palier de măsuri.
Al treilea palier foarte important sunt instituțiile publice autonome, agențiile și autoritățile care se găsesc sub controlul Parlamentului, care sunt de notorietate, precum salariile care sunt în acele instituții care se spune că sunt autofinanțate.
Nu este așa, sunt bunuri și active publice ale României, pe care le utilizează și pentru care trebuie să aibă aceleași reguli de disciplină care sunt în sectorul public (…).
Al patrulea palier de măsuri e legat de consolidarea capacității instituționale a Ministerului Finanțelor Publice – două directii pe care vom merge.
Prima direcție va fi cea legată de întărirea capacității instituționale pentru controlul costurilor și la companiile de subordonare locală, companiile de stat și instituțiile publice autonome.
A doua direcție este cea a indicatorilor de performanță„, a declarat, miercuri, ministrul Boloş.
Boloș a mai anunțat reducerea numărului de secretari și subsecretari de stat cu 20%.
Ministrul Marceş Boloș a mai anunțat reducerea numărului de secretari și subsecretari de stat cu 20%, măsură decisă la nivelul coaliției de guvernare.
„Reducerea numărului de posturi vacante: avem în evidență 204.000 funcții vacante. Nu va putea putea funcționa un serviciu dacă nu sunt minim 10 persoane în subordine, minim 20 într-o direcţie, minim 40 într-o direcţie generală.
Nu va funcționa o direcție generală dacă nu sunt minim 40. Astfel funcția de șef de birou se desființează„, a mai spus Marcel Boloș.
Boloș a mai spus și că, de la 1 ianuarie 2025 va avea loc descentralizarea serviciilor publice de la nivel central: direcțiile de sport, cultură, DSP, inspectoratele școlare. Până la această dată transferul către autoritățile județene se va realiza treptat.