Acasă Declarații Comisarul european pe transport, Adina Vălean, vorbește de funie în casa spânzuratului: ”Pentru cetăţean, marea durere şi marea ruşine, rămâne reţeaua de autostrăzi”

Comisarul european pe transport, Adina Vălean, vorbește de funie în casa spânzuratului: ”Pentru cetăţean, marea durere şi marea ruşine, rămâne reţeaua de autostrăzi”

0
0
540

Comisarul european pe transport, Adina Vălean, vorbește de funie în casa spânzuratului: ”Pentru cetăţean, marea durere şi marea ruşine, rămâne reţeaua de autostrăzi”.

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, spune că în România, ”pentru cetăţean, marea durere şi marea ruşine rămâne reţeaua de autostrăzi”. Totuşi, comisarul european susţine că nu are informaţii potrivit cărora proiectele de autostrăzi la care guvernul s-a angajat prin PNRR ar fi întârziate.

Pentru cetăţean, marea durere şi marea ruşine rămâne reţeaua de autostrăzi. Avem absolută nevoie să facem repede autostrăzile pe care le-am planificat. Eu am primit semnale încurajatoare dinspre autorităţi. Nu am elemente să afirm că e ceva întârziat sau că nu se face sau că se pierde şi atunci trag nădejde că, dacă aceste proiecte merg aşa cum au pornit, ar trebui să avem autostrăzile”, a spus Adina Vălean.

Întrebată cum lucrează cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), Adina Vălean a răspuns: ”Foarte bine. Am lucrat foarte bine cu toţi miniştrii Transporturilor. Am avut PNL, USR şi acum PSD. Toată lumea înţelege că e o aşteptare publică uriaşă şi de la un ministru al Transporturilor, şi de la un comisar al Transporturilor şi atunci ne-am întâlnit în mod natural că ce am stabilit, care sunt proiectele, de alea ne ţinem şi facem tot ce putem ca ele să meargă înainte”.

Întrebată dacă Sorin Grindeanu ar trebui să rămână ministru al Transporturilor, comisarul european a răspuns: ”E o întrebare politică. Nu pot să fac afirmaţii. Repet, am lucrat bine cu toată lumea, important e să ne ţinem de proiecte”.

Deşi unii ”liberali” au menţionat şi numele său ca posibil titular al Transporturilor, în cazul în care PNL va prelua ministerul la rotativa guvernamentală, Adina Vălean spune nu e interesată să revină în politica naţională.

”Eu trebuie să-mi termin mandatul de comisar, e foarte important. Mai am foarte multe de făcut”, a explicat ea.

Europarlamentarul PNL a primit portofoliul Transporturilor în 2019, alocat de la început țării noastre. Adina Vălean este membru al Parlamentului European din anul 2007, odată cu aderarea țării la Uniunea Europeană. Oficialul a fost deputat în Parlamentul României în legislatura 2004-2008, ales pe listele PNL. Pe 30 noiembrie 2007 a demisionat pentru a pleca la Bruxelles.

În 1997, Vălean a fost profesor de matematică. Tot atunci, oficialul a devenit director pentru relația cu Direcții Județene pentru Tineret și Sport în Ministerul Tineretului și Sportului, condus la acea vreme de cel care urma să îi devină soț, Crin Antonescu;

Din anul 1999 până în 2001, Adina Vălean a lucrat în organizații non0guvernamentale, ca director de programe al Asociației Române pentru Libertate și Dezvoltare și ca director general al Fundației ”Institutul pentru Liberă Inițiativă”;

În 1999 s-a înscris în PNL;

Între 2014 și 2017 a fost vicepreședinte al Parlamentului European, din partea Grupului Partidului Popular European (PPE);

A fost raportor pe Facilitatea de Conectare a Europei (2013), un ”resort” prin care Uniunea Europeană a alocat peste 33 de miliarde de euro proiectelor de producere și transport de energie.

Încarcă mai mult
Load More In Declarații
Comments are closed.

Vezi Și

”Ostașul” Nicolae Ciucă, este deja presat să își dea demisia după scorul dezastruos din primul tur al prezidențialelor, a început ”Noaptea cuțitelor lungi în PNL”

Facebook 17 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email ”Ostașul” Nicolae Ciucă, este deja …