Acasă Blog Enel, dezinteres și ignoranță pentru clienții ce aleg să treacă la oferta pieței concurențiale

Enel, dezinteres și ignoranță pentru clienții ce aleg să treacă la oferta pieței concurențiale

0
5
3,866

Update 18 Februarie: Astăzi trebuia să primesc contractul potrivit noii oferte alese pentru următoarele 12 luni. După încă o oră de așteptare ca să îmi răspundă cineva la Call Center-ul Enel, mi s-a comunicat, că am fost trecut automat la noua ofertă din data de 09 Februarie, adică cu două zile înainte de discuția la Call Center din data de 11 Februarie. Am precizat că trebuia să primesc pe email contractul cel mai devreme pe 18 Februarie, doar că nu l-am primit. Mi-a spus să fac o cerere să primesc contractul și am contraargumentat că acesta trebuia trimis din oficiu, ca un agreement între părți, fără o cerere suplimentară. Enel nu se dezminte.

Update 11 Februarie: După încă o oră de așteptare ca să îmi răspundă cineva la Call Center-ul Enel, mi s-a comunicat, că timpul de așteptare a linkului prin care urmează să semnez online contractul, după ce deja l-ai semnat odată, este de cel mai devreme 18 Februarie. Presupune să printezi un contract, să îl scanezi, să îl trimiți înapoi și să aștepți din nou să fie preluat, procesat și acceptat. Dacă nu vrei să aștepți online, ești îndemnat să aștepți la coadă în ger, la unul din punctele Enel, de pe raza localității unde te găsești abonat.

Cât de greu poate să fie, să trimiți un email cu un draft de contract, care se generează aproape automat? La Enel, evident foarte mult!

Nu pot să nu mă întreb, cam câți dintre pensionari, au adresă de email, cunoștințe în mânuirea calculatorului, imprimantă și scaner prin care să își rezolve situația, online!

După liberalizarea pieței energiei electrice de la 1 Ianuarie, în România începea haosul. Cu bâlbe, cu neconcordondanțe, cu contraziceri și cu retractări. Astfel, cum majoritatea românilor se aflau deja abonați la Enel, era inevitabil până problemele urmau să apară.

Mulți clienți Enel, care nu au apucat să treacă încă pe piața concurențială spre un alt furnizor de energie electrică și au rămas în continuare la Enel, au fost trecuți din oficiu de către aceștia la ”Piața concurențială”, dar la unul din cele mai neavantajoaze pachete din ofertă. Și anume, la pachetul ”Enel fix relaxat”, cu un preț energie 0,311 lei/kWh și un abonament de 0,57 lei/zi. Spre deosebire de pachetul ”Enel fix online”, cu un preț energie 0,254 lei/kWh și un abonament de 0,22 lei/zi.

Cu o interfață myEnel venită parcă din alte vremuri, un cont ce nu îți oferă practic acces la foarte multe informații, nu te lasă să vezi nici dacă te afli pe piața liberă concurențială sau nu, nu te lasă să vezi nici ce fel de abonament și costuri pe kilowat ai, cu indolența și delăsarea angajaților ce ar trebui să implementeze și furnizeze tot suportul și cerințele ANRE, cu un Call Center aproape ineficient, Enel pare că a fost și chiar rămâne, un colos cu picioare de lut.

Vezi Oferta Enel Aici. Totodată, la acest link, cel puțin teoretic, s-ar putea strămuta oferta la alegerea clientului, prin semnarea contractului online, conform cu noile directive ANRE. Cu toate astea, pașii sunt anevoioși, procedura descurajantă, chiar și pentru o persoană fără probleme în utilizarea procedurilor electronice.

Și chiar dacă ai norocul să finalizezi până la capăt procedura online și să primești confirmarea de aplicare, nu te mai contactează mai apoi nimeni din partea Enel, pentru confirmarea noului contract prin email. La Call centerul de la Tel: 021 99 77, meniul e atât de stufos și informația atât de bogată în detalii la inițierea apelului, menită mai mult să de descurajeze decât să te faciliteze, încât rareori apuci să și vorbești cu un operator. Și atunci, când după o oră de așteptare, o oră în care ai timp suficient să asculți în voie melodia de așteptare, după o oră în care cu greu te poți abține să nu renunți sau să spargi telefonul, atunci când ai și norocul porcesc să îți și răspundă cineva, de obicei o fac persoane neinstruite, care se bâlbâie, se poticnesc, care nu cunosc legea și care mai mult încurcă decât să ajute.

O anchetă Critic Media. De mai bine de două săptămâni încercăm să schimbăm oferta cu cei de le Enel și nu reușim. De aici putem trage concluzia, ori că Enel are prea mulți clienți și nu îi prea pasă dacă ”cedează” o parte spre ceilalți furnizori, sau pur și simplu, nu sunt pregătiți din punct de vedere tehnic, al personalului și al însușirii legislației, pentru liberalizarea pieței concurențiale.

De la 1 ianuarie 2021, piața de energie electrică se liberalizează, iar cei circa șase milioane de români care primesc încă energie electrică la prețuri reglementate de stat trebuie să știe că prețurile acestea, pe care le plătesc acum, nu vor mai fi valabile după 31 decembrie. Acești clienți au două opțiuni, iar primul lucru care trebuie spus este că nimeni nu va rămâne fără energie electrică în nicio situație.

Prima este aceea de a alege un alt furnizor cu o ofertă concurențială, sau de a alege o altă ofertă, concurențială, de la aceeași furnizor pe care îl acum – furnizor de ultimă instanță (FUI), adică Electrica, Enel, CEZ și E.On A doua este de a nu face nimic, caz în care, după 1 ianuarie, vor plăti energia electrică tot către furnizorul actual (FUI), dar în baza unui nou tarif, de Serviciu Universal. În această situație, ei pot schimba oricând după 1 ianuarie furnizorul sau contractul de furnizare. După cum am scris zilele trecute, prețurile de serviciu universal pe care cei șase milioane de clienți casnici le vor plăti dacă nu fac nimic, sunt mult mai mari, în unele cazuri cu peste 25% față de tarifele reglementate actuale, ceea ce înseamnă un plus și de 11 lei la o factură lunară de 100 kWh.

Există însă opțiunea, dacă oamenii nu doresc să schimbe furnizorul, să accepte o ofertă de piață concurențială de la același furnizor. Aceste oferte, chiar dacă sunt cu prețuri mai mari decât cele reglementate de acum (era inevitabil) sunt mai bune decât prețurile de serviciu universal comunicate de furnizori și, mai ales dacă aveți și un consum mare, economiile pot fi semnificative.

Despre ofertele concurențiale ale actualilor furnizori mari (Enel, Electrica, E.On, CEZ) și comparația cu prețurile de serviciu universal am scris aici:

Mai aveți opțiunea de a alege un nou furnizor, altul decât unul dintre cei mari. Avantajul pe care îl aveți este că, în multe cazuri, aveți parte de un preț mai bun chiar și decât cel al furnizorilor mari. Nu uitați că schimbarea furnizorului este un proces foarte simplu (trimiteti un email ca doriți să acceptați oferta și atât) și este gratuit. De asemenea, nu uitați că puteți schimba oricând furnizorul, în termen de 21 de zile.

Un top al celor mai avantajoae oferte, ar arăta astfel:

Nr. 5 vine din partea ICCO Energ, o companie românească cu sediul în Brașov. Compania oferă un preț al energiei active de 0,267 lei/kWh iar oferta este destinată tuturor zonelor din țară. Pentru comparație și alegând zona Bucureștiului, prețul de serviciu universal perceput de Enel în această zonă este de 0,34 lei, doar pentru componenta de energie activă, singura de fapt din factură care face obiectul dereglementării, toate celelalte componente (tarif de transport, distribuție, certificate verzi, taxă cogenerare, acciză, TVA) fiind în continuare reglementate de ANRE și nenegociabile. Oferta este pentru un contract pe un an.

Nr. 4 vine din partea Nova Power and Gas, parte a grupului E-Infra, și el tot un furnizor român. Compania oferă, la nivel național, un preț al energiei active de 0,255 lei/kWh, unic pentru toate zonele de rețea din România, pentru un contract semnat pentru un an. Prețul este fix pe toata durata contractului.

Nr. 3 vine din partea Restart Energy One, tot un furnizor român. Adresată, la fel, clienților casnici din toată țara, oferta are un preț al energiei active de 0,250 lei/KWh, pentru un contract pe un an, timp în care prețul nu se modifică. Mare atenție însă: acest preț este valabil doar pentru un consum anual de 1.000 kWh, consumul care depășește acest nivel fiind facturat la un preț de 0,285 lei/kWh.

Nr. 2 vine din partea Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, care a intrat și pe zona furnizării de energie electrică pentru clienții casnici. Oferta este valabilă, și ea, pentru toate zonele țării, și se referă la un contract de furnizare semnat pe un an. Prețul energiei active este de 0,245 lei/kWh pentru primul semestru din 2021, după care, pentru al doilea semestru, prețul ajunge la 0,25 lei/kWh.

Nr. 1 și care apare în comparatorul de oferte concurențiale al ANRE este cel al AIK Energy, care vine cu un preț de doar 0,228 lei/kWh, preț al energiei active. Nu dorim să influențăm în niciun caz alegerea făcută de dvs. dar considerăm că trebuie să știți mai multe despre această ofertă. În primul rând, deși apare în comparatorul ANRE pentru toate zonele de rețea din țară, se înțelege că este disponibilă doar pentru zona Muntenia (București, Ilfov, Giurgiu). AIK Energy este fosta Valahia Gaz, care a fost, în trecut, unul dintre cei mai mari importatori de gaze din România. Firma a fost foarte agresivă în oferte și pentru consumatorii casnici de gaz, însă, în noiembrie, și-a anunțat clienții că nu le mai poate asigura furnizarea gazului iar aceștia au fost trecuți la un alt furnizor, de ultimă instanță, Premier Energy. Pe piața de electricitate, o altă firmă din grupul AIK întâmpină probleme. Mai precis, AIK Energy Ltd. apare cu o datorie de circa 693.000 de lei la Transelectrica, în contul creanțelor pe piața de echilibrare, deci compania nu a plătit la timp facturile aferente dezechilibrelor produse în piață.

Încarcă mai mult
Load More In Blog
Comments are closed.

Vezi Și

”Vodafone, cea mai bună rețea mobilă din România”, investește buget monstru pe promovare TV, dar își desconsideră, alungă și batjocorește abonații

Facebook 55 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Sunt abonat Vodafone de 25 de ani, …