Buletinele tipărite vor fi înlocuite. Anunțul a fost făcut de ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Marcel Boloș care a oferit detalii despre cum se va desfășura acest demers, mai ales că există un termen limită.
„Este un proiect mult aşteptat şi, împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, avem în responsabilitate cartea de identitate electronică împreună cu semnătura electronică calificată Avem trimestrul IV al anului 2024 ca şi deadline de implementare.
Sigur că este un termen destul de strâns, dar o să vedeţi în perioada următoare, că ne adunăm partea aceasta de resursă sau experţii de care avem nevoie pentru analiza de flux, analiza de business, astfel încât proiectele acestea mari de transformare digitală ale statului, prin ceea ce va însemna elaborarea documentaţiilor tehnico-economice să le putem scoate la licitaţie şi să putem cât de rapid să operaţionalizăm această structură„, a menţionat Marcel Boloş, la Conferinţa CursDeGuvernare Urgenţa: Economia 4.0 – ce pune România în locul scăderii de la industria prelucrătoare.
Marcel Boloș a explicat apoi că acest demers reprezintă un beneficiu şi pentru ale servicii publice.
„Este foarte important, nu numai pentru cartea de identitate electronică, dar şi pentru marile servicii publice: sănătate, partea de educaţie, evenimentele de viaţă, administrația locală.
Discutam dimineață cu colegii despre această posibilitate de avea o anumită formă de cloud pentru serviciile locale pentru că, inclusiv primăriile, trebuie să dispună de aceste instrumente de modernizare, fiindcă orașele viitorului cam spre aceasta se îndreaptă, spre a asigura interoperabilitatea bazelor de date şi a face din acest punct de vedere serviciile publice mult mai accesibile pentru oameni.
”Cartea de identitate electronică este un proiect mult aşteptat, iar deadline-ul de implementare este trimestrul IV al anului 2024”, a afirmat marţi ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Marcel Boloş.
Acesta a arătat că împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, instituția pe care o conduce are în responsabilitate cartea de identitate electronică împreună cu semnătura electronică calificată.
Când vom avea cartea de identitate electronică.
”Avem trimestrul IV al anului 2024 ca şi deadline de implementare. Sigur că este un termen destul de strâns, dar o să vedeţi în perioada următoare, că ne adunăm partea aceasta de resursă sau experţii de care avem nevoie pentru analiza de flux, analiza de business, astfel încât proiectele acestea mari de transformare digitală ale statului, prin ceea ce va însemna elaborarea documentaţiilor tehnico-economice să le putem scoate la licitaţie şi să putem cât de rapid să operaţionalizăm această structură”, a menţionat Marcel Boloş.
Ministrul a explicat că proiectul este o măsură cheie şi pentru marile servicii publice. Marcel Boloș a arătat că a analizat posibilitate de avea o anumită formă de cloud pentru serviciile locale. Asta pentru că, inclusiv primăriile, trebuie să dispună de aceste instrumente de modernizare, fiindcă oraşele viitorului se îndreaptă spre a asigura interoperabilitatea bazelor de date şi a face din acest punct de vedere serviciile publice mult mai accesibile pentru oameni.
Marcel Boloș: Proces important pentru marile servicii publice
”Este foarte important, nu numai pentru cartea de identitate electronică, dar şi pentru marile servicii publice: sănătate, partea de educaţie, evenimentele de viaţă, administraţia locală. Discutam dimineaţă cu colegii despre această posibilitate de avea o anumită formă de cloud pentru serviciile locale pentru că, inclusiv primăriile, trebuie să dispună de aceste instrumente de modernizare, fiindcă oraşele viitorului cam spre aceasta se îndreaptă, spre a asigura interoperabilitatea bazelor de date şi a face din acest punct de vedere serviciile publice mult mai accesibile pentru oameni”, a spus Marcel Boloș.
Ministrul Cercetătorii a precizat, apoi, până la ce dată se are în vedere implementarea proiectului privind cartea de identitate electronică.
”Deci răspunsul este trimestrul IV 2024 – şi facem toate demersurile necesare pentru ca aceste lucruri să poată să prindă contur”, a precizat ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.