Acasă Actualitate În urma accidentului și protestelor de la Cariera Jilţ Sud, CE Oltenia, decizie radicală, transportul persoanelor către toate carierele a fost sistat

În urma accidentului și protestelor de la Cariera Jilţ Sud, CE Oltenia, decizie radicală, transportul persoanelor către toate carierele a fost sistat

0
1
310

Transportul minerilor în toate carierele Complexului Energetic Oltenia a fost oprit, în urma contoalelor efectuate de Inspecția Muncii.

Demisii, demiteri, anchete, transportul persoanelor, în toate carierele miniere, suspendat, numiri controversate și dispute politice. Asta s-a întâmplat, timp de o săptămână de la tragicul accident de la Jilț Sud, în care trei angajați ai Complexului Energetic Oltenia și-au pierdut viața și alți zece au fost răniți. În schimb, drumurile în cariera de lignit arată la fel. Ba mai mult, tabloul e incomplet, în contextul în care despre punctul de referință de la care trebuia demarată orice anchetă penală sau administrativă, niciun cuvânt: piatra care trebuia folosită la infrastructura drumurilor din carieră, nu există!

Orice, doar ca ministrul Energiei, ”liberalul” Virgil Popescu să nu își dea demisia sau să nu fie remaniat.

Transportul minerilor în carierele Complexului Energetic Oltenia a fost oprit în urma controalelor efectuate de inspectorii de muncă. Muncitorii sunt transportați cu mașini vechi de 50 de ani.

Inspecția Muncii și Inspectoratul Teritorial de Muncă Gorj a finalizat controlul în carierele CE Oltenia, început după accidentul de la Jilț, unde trei oameni au murit și zece au fost răniți. Luni a intrat în vigoare o măsură de sistare a activității de transport în cariere până la remedierea deficiențelor.

Au fost constatate nereguli cu privire la siguranța transportului oamenilor în cariere, porind de la lipsa centurilor de siguranță, a truselor de prim ajutor, cauciucuri sparte, până la probleme legate de evacuarea de urgență.

Toate mașinile de transport au fost trase pe dreapta. Asta înseamnă că angajații trebuie să meargă pe jos până la punctele de lucru, prin noroi.

CE Oltenia a finalizat, pe 8 aprilie, anul trecut, procedura privind achiziționarea de piatra de carieră şi concasată, sort 40 – 63 mm, necesară pentru asigurarea infrastructurii drumurilor tehnologice în carierele de lignit, aliniamente de benzi transportoare, precum şi pentru amenajarea platformelor de revizie la utilajele de mare capacitate. Pentru șapte loturi ale procedurii, printre care și Jilț Sud, a fost declarată câștigătoare firma Anto Lara Construct SRL din Baia de Aramă. Valoarea totală a contractului a fost de 760.485 de lei, iar societatea se oblige, spre exemplu, să aducă la Cariera Jilț Sud 2.450 de tone de piatră.

Omul de afaceri Arinel Martinescu, reprezentantul firmei Anto Lara Construct SRL a declarat pentru GorjExpress că întreaga cantitate contractată a fost transportată în depozitul carierei, până în luna septembrie a anului trecut.

Piatra a fost dusă la toate carierele, conform contractului. O perioadă doar am stagnat pentru că nu puteau ei cântări. Recepția s-a făcut potrivit intrărilor de la cântarul lor, nu de la al meu. Erau diferențe de o sută, o sută și ceva de kg, asta și din consumul de carburant, adică mașina era mai ușoară față de cum pleca de la mine, așa că în documente se trecea cantitatea care ajungea la beneficiar, cum era și normal. La toate carierele piatra s-a dus în depozite, mai departe era treaba lor. Aveau utilaje, bănuiesc, cu care puteau să o pună acolo unde era nevoie. Am băgat și eu într-o carieră în zona Rovinari, până lângă excavator, pentru că nu aveau amenajat la depozit, și am împotmolit mașinile, abia le-am scos cu buldoexcavatoarele de acolo și n-am mai fost de acord ulterior, de aceea vă spun că am lăsat-o în depozite. Pe un trucker intră 30 și de tone cele mari, balenele așa cum le zicem noi, și celelalte, 24 sau 27 de tone, așa au mers. Există avize și confirmări, iar la fiecare recepție, la fiecare punct de lucru s-a făcut un centralizator, cu numărul mașinii și cantitatea. Eu am cărat până prin septembrie, pentru că am prelungit contractul cu 30 de zile. Nu m-am încadrat în termenul inițial și am plătit și penalități”, a precizat Martinescu.

Culmea este că, la Jilț Sud, depozitul de piatră este gol și, e cât se poate de evident că, cele 2.450 de tone nu se regăsesc nici pe drumurile tehnologice din carieră. Adică, mai clar, piatra din cele aproximativ 100 de camioane cu care a fost cărată a dispărut complet.

De altfel, la exact o săptămână de la ziua fatidică de marți, 17 ianuarie, drumurile în Cariera Jilț Sud arată infernal, mocirla depășind o jumătate de metro. Practic, timp de 7 zile, cu toate că mai multe echipe de control și anchetatori au mers în carieră, nu s-a luat nicio măsură.

În urmă cu exact o săptămână, un accident grav a avut loc la mina Jilț Sud din Gorj. Trei oameni au murit și mai mulți au fost răniți, după ce o mașină plină cu muncitori s-a răsturnat în zona carierei.

ITM Gorj a oprit activitatea de transport persoane în carierele CE Oltenia. Mașinile neconforme, interzise.

Luni, 23 ianuarie, minerii care lucrează la Cariera Jilț Sud au anunțat că nu vor să mai intre în șantierul de muncă după ce colegii lor au murit.

Încarcă mai mult
Load More In Actualitate
Comments are closed.

Vezi Și

Prima victimă a tsunamiului electoral, ”Ostașul” Nicolae Ciucă nu a mai aşteptat dimineaţa şi şi-a dat demisia de la șefia PNL, se pregătește un interimar

Facebook 144 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Prima victimă a tsunamiului electo…