Acasă Actualitate În era digitalizării, angajații din finanțe, au descoperit, de ieri, că n-au pixuri și hârtie de printat, ministrul Boloș se crucește: ”Doamne ferește”

În era digitalizării, angajații din finanțe, au descoperit, de ieri, că n-au pixuri și hârtie de printat, ministrul Boloș se crucește: ”Doamne ferește”

0
0
315

De noaptea minții! În era digitalizării, angajații din finanțele publice au descoperit, de ieri, că n-au pixuri și hârtie de printat. Ministrul Boloș se crucește: ”Doamne ferește”.

Protestele spontane ale angajaților din finanțele publice au continuat și vineri în mai multe localități din țară, salariații împotrivindu-se măsurilor de reducere a cheltuielilor anunțate de guvern.

În plus, angajații din finanțele publice se plâng că au condiții grele de muncă. În era digitalizării, ei se plâng că…n-au pixuri și foi de hârtie. Cât privește alte condiții grele de muncă, în afară de lipsei pixurilor și colilor, nu putem veni cu exemple. În plus, mulți dintre angajații din finanțele publice au salarii mari.

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a mers în vizită la instituția Trezoreriei vineri, 11 august. Angajații i-au arătat ministrului birourile vechi, scaunele aduse de acasă, imprimanta veche și i-au spus că nici hârtie pentru printare nu au.

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, le-a făcut, vineri, vizite angajaţilor din mai multe instituţii din subordine pentru a vedea condiţiile în care lucrează. La Trezorerie s-a dus cu cafea, după ce cu o zi înainte fusese invitat de către angajaţii instituţiei. La ANAF Sector 3, ministrul și-a făcut cruce și a spus în repetate rânduri ”Doamne fereşte, după ce a văzut condițiile dintr-un birou.

Reamintim că, protestele angajaților din finanțe, declanșate cu o zi în urmă chiar de salariații Ministerului Finanțelor, nemulțumiți de preconizatele modificări fiscale, au continuat vineri și s-au extins în mai multe județe, unde trezoreriile sunt închise.

”Nu pot să cred!”

Marcel Boloş a vrut să vadă cum se lucrează în instituţiile din subordinea Ministerului Finanțelor.

La ANAF Sector 3, angajatele dintr-un birou i-au arătat ministrului că au birouri din 1997, că printează documente cu o imprimantă care oficial a fost casată şi că nu au hârtie.

”Doamne fereşte”, a spus în repetate rânduri ministrul, făcându-şi cruce, scrie news.ro.

Nu pot să mai stau cu biroul ăsta, uitaţi-l cum arată. Este din ’97 biroul ăsta. Este de la înfiinţarea Trezoreriei”, i-au spus angajatele dintr-unul dintre birourile vizitate.

Scaunele sunt ale noastre. Sunt cumpărate de noi, să ştiţi”, i-au mai spus angajatele, moment în care ministrul și-a făcut cruce.

”Doamne fereşte”

De asemenea, angajatele i-au arătat lui Boloș imprimanta pe care lucrează: ”Scrie pe ea casată, vedeţi?!”.

Nu pot să cred! Astea sunt lucruri pe care n-ar trebui să le văd în cea mai…”, a fost replica ministrului.

Nu mai avem hârtie”, i-a semnalat o altă angajată. ”Cum nu aveţi hârtie, Doamne iartă-mă?!”, i-a răspuns ministrul.

Angajata a continuat să i se plângă, iar ministrul și-a făcut din nou cruce: ”Doamne fereşte!”.

Angajații din Finanțe devin speciali. Ministerul dă tonul ”reducerii cheltuielilor bugetare”: Salariile cresc, angajații rămân pe loc și mai înființează și un institut de formare.

Ce vreți să facem din țara asta, să o îndreptăm spre un dezastru, într-un blocaj economic total și să nu ne mai asumăm nicio reformă sau să ne facem treaba pentru care ne plătiți, respectiv să avem discuții cu ministrul Finanțelor, în cadrul coaliției și să luăm decizii?” spunea premierul Marcel Ciolacu, aparent nervos.

Dar se pare că au discutat și au luat decizii la Ministerul Finanțelor pentru angajații din… finanțe. În timp ce altora le vor fi – din ce se aude – eliminate facilitățile fiscale, angajații din Finanțe vor intra într-o bulă de care nimeni nu se va atinge decât cu bani.

Comunicatul de astăzi al Ministerului de Finanțe anunță că ”nu va fi dat nimeni afară și nu vor fi puși să dea concurs”. Declarația aparține însuși ministrului Boloș, cel cu demisia pe masă dacă nu este lăsat să taxeze la sânge privatul. Ministrul care ține cu dinții de deficitul de 4,4% a ”identificat câteva direcții cheie”, dintre care, menționăm, pe scurt, cu traducere:

– Nimeni din Ministerul de Finanțe și din multitudinea de unități subordonate nu va fi dat afară. Dacă sunt șefi afectați de reducerea de cheltuieli, postul lor va fi cităm ”transformat/înființat”.

Instituțiile subordonate, cu finanțare exclusivă de la bugetul de stat:

– Agenţia Naţională de Administrare Fiscală – ANAF

– Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor – ONPCSB

– Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate

– Autoritatea Vamală Română

– Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc

– Salariile vor fi majorate sau, cum frumos zice comunicatul citat, vor fi egalizate la nivelul maxim aflat în plată. Altfel spus, nu doar că vor fi majorate, ci vor fi majorate la maximum.

– În viitoarea lege a salarizării va exista o categorie specială: angajații din finanțe, pentru că munca lor este specifică, complexă și importantă, desigur! A celorlalți nu.

– Ultimul aspect cheie, normal, este că va fi înființat – surpriză! – un institut. Aplauze!

Acesta este modelul demn de urmat dat de Ministerul de Finanțe, un exemplu de aplicare a măsurilor de reducere a cheltuielilor bugetare. Mă înclin – sau închin- și rămân așa, pentru că, din ce se anunță, vom munci de ne vom cocoșa ca să plătim mai mult către statul ce-și asigură un loc și mai confortabil, și mai călduț pentru că ei, din finanțe, sunt importanți, specifici și complecși. Să trăiți bine!

Peste 100 de angajaţi ai Administraţiei Finanţelor Publice (AFP) Buzău au întrerupt activitatea vineri, protestând în faţa sediului, nemulţumiţi de faptul că noul proiect de reducere a cheltuielilor bugetare ar prevede diminuări de salarii şi disponibilizări.

Sindicaliştii au transmis că, în ultimii ani, instituţia a fost afectată de restructurări, fără a se investi în modernizarea sa. ”Suntem nemulţumiţi pentru că din anul 2019 suntem cea mai reorganizată instituţie din ţară, iar de fiecare dată reorganizarea s-a făcut prin disponibilizare de personal, ceea ce se încearcă şi la acest moment.”

Ne-am redus de la 600 la aproximativ 300 de persoane. Se vorbeşte tot timpul despre digitalizare, nu s-a digitalizat nimic, oamenii au plecat acasă, o parte au ales să se pensioneze, iar volumul de muncă la cei rămaşi este imens şi vorbim despre disponibilizare. La Finanţe se munceşte peste program şi nu este în regulă, de aceea suntem în stradă. Cerem de ani de zile ca posturile vacante să fie scoase la concurs dar nu ne ascultă nimeni”, a precizat, liderul Sindicatului Finanţelor Publice Buzău, Adrian Radu.

Angajaţii din Finanţe cer Guvernului stabilitate, în contextul în care sunt singurii care ajută la colectarea taxelor şi impozitelor la bugetul de stat.

Să înţeleagă că suntem o categorie importantă, noi suntem cei care contribuim la strângerea bugetului României. Când au nevoie de bani, tot pe noi ne pun să-i colectăm. Suntem singura instituţie care colectăm bani pentru toţi bugetarii din ţara asta şi pentru toate cheltuielile care se fac în România.

Nu avem condiţii în birouri, avem mobilierul din 2000 de când s-a dat în folosinţă clădirea şi vorbesc de gaura de la bugetul de stat. Gaura la bugetul de stat nu am făcut-o noi, noi constituim bugetul de stat, gaura la bugetul e făcută de mediul politic. Toată lumea este nemulţumită, vrem şi noi stabilitate. Nu poţi să constitui bugetul ţării şi să ceri oamenilor să strângă bani la buget ameninţându-i că îi dai afară”, a subliniat Adrian Radu.

În jur de 100 de angajaţi ai Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Mureş au întrerupt munca, vineri, în semn de protest faţă de proiectul de Ordonanţă de Urgenţă pentru reducerea cheltuielilor bugetare, cerând, în acelaşi timp, elaborarea unui statut al finanţistului în care să fie stipulate drepturile, obligaţiile şi să fie prevăzută şi o protecţie juridică.

Momentan sunt în calitate de angajat, este un protest spontan al angajaţilor, nu este organizat de vreun sindicat. Noi, ca sindicat, am atras atenţia în repetate rânduri factorilor de decizie că sunt foarte multe nemulţumiri în rândul angajaţilor din Finanţe (…) Momentan ne-am adunat aici pentru a ne exprima nemulţumirile faţă de proiectul de OUG de reducere a cheltuielilor bugetare. În condiţiile în care au explodat preţurile, pentru personalul din administraţie şi pentru finanţişti se pregătesc tăieri salariale cuprinse între 400 şi 1.000 lei în sensul în care se doreşte tăierea voucherelor de vacanţă, tăierea indemnizaţiei de hrană, limitarea sporului pentru condiţiile vătămătoare doar pentru o parte din angajaţi, respectiv, cei care depăşesc un anumit plafon al veniturilor (…) Ne dorim un statut la finanţistului care să confere importanţă angajatului, drepturi, obligaţii, protecţie juridică pe măsura activităţii specifice pe care le avem”, a declarat presei liderul de sindicat SinFISC din AJFP Mureş, Teodora Mitrea.

Liderul sindical susţine că pe lângă tăierile salariale anunţate, se vorbeşte şi de anularea posturilor vacante, în condiţiile în care ANAF se confruntă cu lipsă de personal.

”Noi speram ca pe acele posturi să se angajeze oameni tineri care să ne ajute la colectarea veniturile la bugetul de stat. În condiţiile în care activitatea ANAF este subfinanţată, personalul este îmbătrânit şi subdimensionat, în aceste condiţii se vine şi se loveşte în finanţişti. Soluţia pentru ca să avem un stat modern, cu un grad de colectare ridicat este să se acorde respectul cuvenit finanţiştilor, aceştia să fie retribuiţi pe măsura răspunderii pe care o au, a complexităţii muncii lor”, a subliniat liderul sindical.

Cei aproximativ două sute de sindicalişti din Finanţe Giurgiu au participat vineri la un protest faţă de noile prevederi salariale.

Ei au asigurat activitatea în Trezorerie pentru ca angajaţii de la spitale, şcoli, poliţie, primării care au de primit salariile în aceste zile să îşi poată ridica banii.

”Suntem solidari cu colegii noştri din toată ţara, finanţiştii de la Giurgiu au ieşit în faţa instituţiei într-un protest spontan, după care ne-am retras pe holurile instituţiei unde a continuat protestul. Totodată, am asigurat, conform legii, activitatea Trezoreriei, pentru că angajaţii care trebuia să îşi primească salariile să îşi poată ridica banii. Nu puteam lăsa spitalul, şcolile, poliţia şi primăriile fără salarii, sunt bugetari ca şi noi, dar din patru ghişee a fost deschis un singur ghişeu”, a declarat vineri, pentru Agerpres, liderul Sindicatului din Finanţe Giurgiu, Petre Pană.

El spune că toţi angajaţii din finanţe aşteaptă rezultatul negocierilor, iar în funcţie de rezultat vor continua sau nu protestele şi după minivacanţa prilejuită de sărbătoarea Sfintei Maria.

În cadrul Direcţiei de Finanţe Giurgiu lucrează 260 de persoane dintre care peste 160 sunt membri de sindicat.

Consiliul Naţional al Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Finanţe a fost convocat joi de urgenţă pe fondul informaţiilor referitoare la proiectul Ordonanţei de urgenţă privind reducerea cheltuielilor bugetare.

Potrivit organizaţiei sindicale, proiectul prevede plafonarea sporului de condiţii vătămătoare la 1.000 de lei, neacordarea indemnizaţiei de hrană şi a voucherelor de vacanţă pentru cei cu venitul brut peste 10.000 lei, anularea posturilor vacante, desfiinţarea biroului şi a funcţiei de şef birou.

”Ultima formă prevede posibilitatea conducătorului instituţiei să decidă dacă oferă o funcţie de execuţie şefului de birou/serviciu a cărui funcţie se desfiinţează. Dacă oferă o funcţie şi nu există una vacantă, toţi cei care ocupă o funcţie de execuţie în structură vor intra la concurs, structura urmând să se diminueze cu minimum un post. Liderii sindicatelor judeţene membre, prezenţi la şedinţa Consiliului Naţional, au hotărât să respingem în totalitate acest proiect, care dacă ar fi aprobat în forma actuală, ar duce la diminuarea veniturilor cu 700 de lei (pe medie) şi la pierderea locurilor de muncă”, subliniază Sindicatul, pe pagina de Facebook.

Această solicitare se adaugă celorlalte două revendicări specifice, respectiv egalizarea salariilor la nivelul maxim în plată pe fiecare funcţie, grad profesional şi gradaţie în cadrul sistemului fiscal şi introducerea în noua lege a salarizării a familiei ocupaţionale ”finanţe” şi a unei grile de salarizare corespunzătoare complexităţii activităţii desfăşurate.

”Pentru susţinerea acestor revendicări s-a hotărât declanşarea acţiunilor de protest la nivel naţional, astfel: în data de 22 august 2023, între orele 8,30-10,30, protest cu încetarea lucrului, în faţa tuturor sediilor instituţiilor din cadrul sistemului fiscal: DGRFP, AJFP, Direcţii/birouri vamale, direcţii antifraudă. Concomitent cu protestele din teritoriu, în data de 22 august, între orele 8,30-10,30, va fi organizat un protest în faţa sediului Ministerului Finanţelor, la care fiecare sindicat judeţean va trimite un număr de minimum 10 reprezentanţi. Protestele vor continua din data de 24 august, în funcţie de evoluţia eventualelor discuţii cu reprezentanţii Guvernului şi de dorinţa membrilor şi nemembrilor de sindicat în ceea ce priveşte soluţionarea revendicărilor noastre legitime”, se arată în documentul citat.

După vizitele făcute vineri la două trezorerii din București, Marcel Boloș a scris pe Facebook că înțelege ”provocările cu care se confruntă” angajații din sistem. El a mers la Trezorerie cu cafea, după ce cu o zi înainte a fost invitat de către salariaţii acestei instituţii să vadă cum se lucrează.

Alianța Natională a Sindicatelor Bugetarilor ”SED LEX” a anunțat că 18.000 de salariați ai Fiscului au protestat vineri în toată țara, solidarizându-se cu protestul de joi de la Ministerul Finanțelor: „Nu mai sunt suficiente promisiunile! Protestele vor continua în absența unor angajamente ferme!”.

Încarcă mai mult
Load More In Actualitate
Comments are closed.

Vezi Și

Iohannis, Ciolacu și Ciucă pentru prima dată ”împreună” de Ziua Armatei, după ruperea coaliției, turistul de lux ofticat, nu a dat mâna cu nimeni

Facebook 60 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Iohannis, Ciolacu și Ciucă pentru p…