Acasă Actualitate Codul Rutier 2022, 10 modificări majore aprobate de Guvernul României

Codul Rutier 2022, 10 modificări majore aprobate de Guvernul României

0
0
997

Guvernul a adoptat joi o Ordonanţă, pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Modificările aduc amenzi mult mai mari pentru şoferii agresivi în trafic, dar şi pentru cei care nu-şi spală maşina.

Am adoptat în şedinţa de azi ordonanţa pentru completarea şi modificarea OUG 195/2002. Vreau să precizez de la început faptul că scopul legislaţiei rutiere este, în primul rând, de a proteja viaţa, integritatea şi sănătatea persoanelor care participă la traficul rutier sau se află în apropierea acestuia.

Acest act normativ este rezultatul unor consultări şi dezbateri aprofundate cu cei interesaţi de creşterea nivelului de siguranţă al circulaţiei rutiere. Legislaţia rutieră suscită cel mai crescut interes din partea publicului, de fiecare dată când i se aduc modificări şi completări”, a declarat Lucian Bode.

România şi-a asumat prin PNRR reducerea numărului de persoane rănite grav sau ucise în accidente cu 25% faţă de nivelul de referinţă 2019, până în 2026. Siguranţa rutieră constituie o problemă gravă, nivelul acesteia fiind semnificativ mai mic faţă de media din statele UE. În 2021, s-a înregistrat o scădere a numărului accidentelor grave cu aproape 22 % şi a persoanelor grav rănite cu 31%, faţă de 2020, în timp ce numărul persoanelor decedate a crescut cu 8%. Am ajuns la 1778 de morţi în accidente rutiere în 2021. În ceea ce priveşte contravenţiile, se remarcă un trend ascendent îngrijorător. Comportamentul actual în trafic al unor participanţi a impus o reevaluare a cadrului legal şi noi mecanisme de sancţionare a abaterilor prin raportare a gradului de pericol social al acestora”, a mai spus ministrul.

10 puncte majore anunţate de Lucian Bode:

1. Primul element de noutate şi cu cel mai mare impact vizează definirea comportamentului agresiv în conducerea vehiculelor, precum şi sancţionarea acestui comportament prin amendă, dar şi suspendarea dreptului de a conduce pentru 30 de zile.

2. Al doilea lucru este regimul de circulaţie pe autostradă şi înăsprirea sancţiunilor. Am văzut cu toţii imagini şocante care surprindeau comportamente iresponsabile. Am decis înăsprirea sancţiunilor. Se sancţionează circulaţia nejustificată pe banda de urgenţă a autostrăzilor cu amendă între 1305 lei şi 2900 de lei, dar şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru 90 de zile.

Se introduce sancţiunea complementară a suspendării permisului pentru 120 de zile pentru executarea pe autostradă a manevrelor de întoarcere sau mers înapoi.

3. Este trecută într-o clasă superioară de contravenţii fapta privind nerespectarea regulilor privind depăşirea şi neacordarea de prioritate. Permisul se va suspenda 60 de zile, în loc de 30 zile.

4. Am văzut atâtea tragedii la trecerile la nivel cu calea ferată. Se majorează perioada suspendării dreptului de a conduce de la 90 de zile la 120 de zile.

5. Este reglementat un nou prag de viteză. La peste 70 km/h faţă de limita legală, se va suspenda permisul 120 de zile.

6. Se introduce o nouă contravenţie pentru nerespectarea obligaţiei de a menţine permanent curate parbrizul, luneta şi geamurile laterale.

7. S-a constatat o lipsă de eficienţă a punctelor de penalizare aplicate, întrucât în situaţia depunerii plângerii contravenţionale, termenul de prescripţie al cumulului de puncte nu se suspendă. Se reglementează suspendarea de drept a termenului de prescripţie de 6 luni pentru cumulul de 15 puncte de penalizare, până la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti.

8. Interdicţia de a conduce un vehicul pe drumuri publice în urma condamnării pentru infracţiuni la regimul rutier pe teritoriul României, pentru titularii de permise emise de autorităţile altor state.

9. S-a introdus posibilitatea de susţinere a testelor de verificare a cunoştinţelor rutiere, care permite reducerea perioadei de suspendare, la orice serviciu al Poliţiei Rutiere de pe teritoriul României.

10. Sunt stabilite norme cu privire la transmiterea datelor de identificare ale şoferului de către proprietarul maşinii pentru responsabilizarea proprietarului, pentru identificarea persoanelor care au condus maşina la un moment dat, a mai punctat Bode.

Încarcă mai mult
Load More In Actualitate
Comments are closed.

Vezi Și

Prima victimă a tsunamiului electoral, ”Ostașul” Nicolae Ciucă nu a mai aşteptat dimineaţa şi şi-a dat demisia de la șefia PNL, se pregătește un interimar

Facebook 144 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Prima victimă a tsunamiului electo…