![](https://www.criticmedia.ro/wp-content/uploads/2025/02/ziua-boicotului-instigat-de-mitomanul-dezbinator-calin-georgescu-un-fiasco-850x491.jpg)
Ziua boicotului instigat de mitomanul dezbinator Călin Georgescu, un fiasco, piețele au rămas piețe, supermarketurile, supermarketuri. Atmosfera din magazine și piețe, în ziua boicotului. Ce spun românii care au mers la cumpărături: ”Fiecare face ce vrea în țara asta”.
Care a fost atmosfera în magazine și piețe luni, în ziua boicotului anunțat de Călin Georgescu în supermarketurile din țară. Părerile sunt împărțite: sunt unii care susțin acest demers, iar alții care spun că au nevoie de supermarketuri pentru că acolo găsesc mai multe produse.
”Păi dacă mi-e foame trebuie să merg să mănânc. Ce să boicotez? De ce să boicotez? Că vrea un candidat, că vrea altul? Nu domne, fiecare face ce vrea în țara asta. E politică, doamnă”, spune un bărbat ca8re a mers la cumpărături în supermarket.
”Nu mi se pare bună deloc (n.r. boicotarea magazinelor) Păi nu sunt și cei care lucrează ca vânzători, companii românești care produc? Nu sunt oameni care lucrează și au nevoie de salarii? Au copii, rate.”, spune un alt bărbat.
Sunt și producători români din piețe care au povestit, că au produse și în marile lanțuri de magazine și au de suferit dacă vânzările scad din cauza boicotului, pentru că alimentele proaspete (n.r. legume și fructe) rămân nevândute și vor fi aruncate.
Călin Georgescu şi-a îndemnat alegătorii să boicoteze supermarketurile, luni, 10 februarie. Gestul său a fost urmat și de alți lideri extremiști, în frunte cu liderul AUR, George Simion. Aceștia susțin că, în mod fals, că marile lanțuri de supermarketuri declară profit zero și nu promovează producătorii români. Reacţiile nu au întârziat să apară. Producători români ale căror produse se găsesc pe rafturile supermarketurilor spun că ar trebui să se informeze și i-au îndemnat pe români să cumpere produse autohtone din marile magazine.
Ziua boicotului a început cu vizita demonstrativ regizată a fostului candidat la alegerile prezidenţiale, Călin Georgescu, în Piaţa 16 Februarie din Bucureştii Noi. La braţ cu soţia, Cristela, amândoi dotaţi cu coşuleţe de răchită, soţii Georgescu şi-au făcut aprovizionarea de la tarabe. Cristela Georgescu a spus că au cumpărat legume, ca să gătească ”fasolică la cuptor” şi salată.
Au vrut să pară prietenoşi cu vânzătorii, au stat de vorbă cu ei, au admirat murăturile făcute de o comerciantă, dar permanent au fost păziţi şi filmaţi, dovadă că vizita nu a fost una întâmplătoare, ci minuţios pregătită. La final, şoferul a fost cel care a băgat produsele în portbagaj.
Georgescu a cerut românilor să boicoteze luni, 10 februarie, supermarketurile, ca să ”încurajăm” producătorii locali şi să nu mai ”îngrăşăm” corporaţiile străine. ”Cam asta este cu aceste magazine cărora le plângem de milă că le boicotăm. Staţi liniştiţi, oricum declară profit zero. Deci în condiţiile astea nu cred că le afectăm existenţa. Aţi venit în România să faceţi afaceri? Atunci plătiţi corect impozitele”, a susţinut Georgescu.
Datele oficiale îl contrazic însă. Rapoartele financiare ale firmelor înregistrate în România sunt publice şi oricine le caută poate afla că marile lanţuri de supermaketuri şi hipermarketuri au raportat, în 2023, venituri de aproximativ 3,5 miliarde de lei. În plus, cele 7 mari companii care deţin supermarketuri în România au peste 69.000 de angajaţi români. De asemenea, 70% dintre produsele pe care le găsim la raft sunt româneşti, realizate de procesatori români, spune ministrul Agriculturii, care precizează că o săptămână de boicot ar însemna falimentul procesatorilor români.
În Piaţa Obor este aproape ora prânzului, dar aleile dintre tarabe sunt mai mult goale. ”Ca-ntr-o zi de luni”, ne spun puţinii vânzători întâlniţi la tarabe. Multe tarabe nu au vânzător, marfa este acoperită, dar lăsată pentru zile mai bune. Toată lumea a auzit de cererea de boicot a lui Călin Georgescu, dar fiecare a înţeles altceva, sunt păreri pro şi contra. ”Mulţi au provizii din weekend şi nu prea vine nimeni lunea la piaţă. Dar azi, mai rău, e piaţa pustie de zici că lumea a înţeles să nu iasă din casă”, îşi dă cu părerea Vasile, care a venit de curiozitate, să vadă mai mult ce face lumea.
Între timp, pe reţelele sociale s-au viralizat mesaje prin care românii sunt îndemnaţi să meargă la cumpărături în număr cât mai mare în ziua de 10 februarie. Un astfel de îndemn a fost lansat de activista civică Dana Hering. ”Mergeţi la cumpărături luni, în orice supermarket, din orice oraş; Luaţi cu voi un steguleţ UE sau orice însemn cu apartenenţă la Uniune; Faceţi poze şi le distribuiţi pe reţele, cu mesaje pro-europene şi anti-izolaţioniste;
Mă aştept ca reţelele de supermarketuri existente în România, Kaufland, Lidl România, MEGA IMAGE, Profi, Auchan, Carrefour, ş.a.m.d. să înţeleagă şi ele importanţa unei astfel de mişcări şi să apară reduceri şi promoţii. Îmbinăm necesarul cu un protest civic de amploare care să-i dovedească impostorului Georgescu că românii, care nu sunt votanţii lui, NU vor o întoarcere în comunism, la aprozare şi CAP-uri sau la izolare şi sărăcie”, a scris ea pe Facebook.
Marile lanţuri de magazine au anunţat reduceri semnificative la produse de la electrocasnice la haine pentru copii sau alimente. Retailerul Carrefour aplică reduceri de până la 70% la o gamă largă de produse, iar campania de discounturi începe din acest weekend şi include:
Până la 70% reducere la articolele vestimentare pentru copii şi bebeluşi
730% reducere la aproape toate electrocasnicele
Discount între 5-25% pentru 1.500 de produse între 7 februarie şi 31 martie –
Carrefour susţine că această campanie face parte dintr-un program mai amplu de reduceri, lansat în 2024, şi nu are legătură directă cu boicotul anunţat.
De asemenea, Lidl a publicat catalogul de reduceri pentru săptămâna 10-16 februarie, iar Auchan, Kaufland, Mega Image, Penny au anunţat discounturi în săptămâna ce urmează.
![](https://www.criticmedia.ro/wp-content/uploads/2025/02/ziua-boicotului-instigat-de-mitomanul-dezbinator-calin-georgescu-un-fiasco.jpg)