Influenceri de pe TikTok, încep să recunoască că au primit bani ca să-l promoveze pe Călin Georgescu: „Diabolic, am fost păcăliți să răspândim hashtaguri pentru boți”.
Influenceri de pe TikTok încep să recunoască, că au primit bani ca să-l promoveze pe Călin Georgescu: ”Am fost un prost, am fost folosit precum un câine”.
După ce Călin Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor prezidențiale, au început să apară influencerii care recunosc faptul că au primit bani pentru a-l promova. Acum, aceștia regretă că nu au verificat cine este, de fapt, omul pe care l-au susținut.
Un influencer de pe TikTok a recunoscut că a primit bani ca să-l promoveze pe Călin Georgescu. După ce au apărut mai multe informații despre omul pe care l-a susținut, tânărul spune că îi pare rău că l-a promovat fără să se documenteze înainte.
Un influencer de pe TikTok a recunoscut că a primit bani ca să-l promoveze pe Călin Georgescu: ”Îmi pare rău, am fost folosit”
”Am luat parte la campania de promovare a domnului Călin Georgescu. Am fost un prost. Mie îmi pare rău că am fost folosit precum un câine în această campanie, fără să-mi dau seama ce fac. A fost o lecție pentru mine. Poate o să fiu mult mai atent. Nu poate, trebuie să fiu mult mai atent de acum înainte.
Înainte de a accepta aceasta campanie cu ”echilibru și verticalitate”, ca orice campanie vine la pachet cu un brief. Pentru cei care nu știu ce este un brief, acesta este un fel de manual de instrucțiuni al campaniei. Ce trebuie să faci în acea campanie. In acest brief era menționat ca nu se doreste sa tinem partea unui candidat si ca nu se doreste sa susținem un partid. Zic: ”mama, perfect!” Eu și așa nu ma bag în politică, nu este punctul meu forte.
Influencer: Am fost plătiți pe Fame Up, dar nu de candidați. Sau, dacă au fost candidați, nu s-au arătat
„Am fost plătiți, influencerii, pe Fame Up (platformă automată de monetizare folosită de influenceri și gestionată cu ajutorul Inteligenței Artificiale, n.r.) și am primit sume mari. Nu 400 lei, așa cum ați auzit voi la nu știu cine.
Însă nu am fost plătiți de candidați. Sau, dacă era vreun candidat care a decis să plătească, asta e partea a doua. Nu s-a arătat nimeni. Am fost plătiți să îndemnăm oamenii să iasă la vot.
Nu am fost plătiți de o anumită persoană să dăm un nume exact, (de genul) ‘mergeți și votați-l pe Iliescu, Ceaușescu, Băsescu, Cutărescu’. Nu. Cea mai proastă postare pe Fame Up la un cont mare este 2.600 lei”, spune o tânără care gestionează contul „BârfeTikTok1”.
Influencer: Strategia a fost diabolică. Am răspândit hashtaguri care atrăgeau boți cu mesajul „Votați Călin Georgescu”.
„Călin Georgescu este o persoană care și-a creat o campanie electorală aici pe TikTok într-un mod efectiv diabolic. S-a folosit atât de influenceri, cât și de micro-influenceri pentru a-și răspândi două hashtag-uri.
Cum a făcut treaba asta? S-a creat, la suprafață, o campanie pentru influenceri. Această campanie creată pentru noi avea ca pretext faptul că este important să răspândim ideea că oamenii trebuie să meargă la vot.
În spatele acestei scheme era, de fapt, important să răspândim două hashtag-uri, și anume „prezidențiale 2024” și „Echilibru și verticalitate”.
Care era scopul acestor hashtag-uri? Să aducă în comentariile clipurilor noastre cât mai mulți boți care să lase comentarii cu ‘Votăm Călin Georgescu’. De ce să se întâmple treaba asta? Pentru că în momentul în care vezi în comentariile clipurilor noastre că avem atâtea mesaje lăsate cu ‘Votăm Călin Georgescu’, o să intri și tu, de curiozitate, să te uiți: ‘Ia, dom’le, cine-i Călin Georgescu?’
Și pentru că noi, ca oameni, suntem comozi, n-o să te duci pe google, pe Wikipedia sau în altă parte să cauți despre el. O să scrii, tot pe TikTok, ‘Călin Georgescu’.
Ei bine, în momentul în care scrii ‘Călin Georgescu’ pe TikTok, o să-ți apară niște videoclipuri care sunt atât de bine structurate și au niște mesaje atât de bine gândite încât gâdila urechea oricărui ascultător”, spune, la rândul său, un tânăr care gestionează contul TiKtok Stremiteanu.Alex
Tot în brief se menționa faptul că scopul este ca noi să creștem awareness-ul asupra ideii că este important ca oamenii să meargă la vot. Și zic, bă, perfect, iau campania, sunt de acord cu asta, chiar e important ca fiecare om să meargă la vot pentru că fiecare vot contează. Mă bag. Tot în acest brief era menționat faptul că trebuie ca noi să spunem câteva caracteristici pe care ni le dorim de la viitorul președinte, câteva calități. Avea acolo exemple sau aveai liber arbitru să spui care sunt calitățile pe care tu le dorești de la viitorul președinte,” a povestit influencerul pe pagina de TikTok.
Printre influencerii care regretă că l-au susținut pe Călin Georgescu se află și omul de afaceri Stefan Mandachi. Acesta spune că îi pare rău că nu a verificat informațiile despre candidatul independent de la prezidențiale, pe care l-a și votat.
”Am greșit întrucât nu am verificat toate declarațiile candidatului pe care l-am votat. Am votat dintr-un sentiment de furie îndreptat împotriva întregii clase politice, împotriva sistemului, vot antipartid”, a spus Mandachi.
Marcel Ciolacu este de părere că, finanțarea campaniei lui Georgescu pe TikTok trebuie verificată.
”Este un sistem, nu știu cât de legal este, am înțeles cum a fost folosit sistemul. Sursa de finanțare, în opinia mea, trebuie urmărită, ”follow the money””, a menționat premierul.
Directorul general al TikTok a fost convocat la Parlamentul European, pentru lămuriri privind rolul rețelei de socializare în turul 1 al prezidențialelor din România, încheiat cu victoria șocantă a lui Călin Georgescu.
Purtătorul de cuvânt al TikTok, Paolo Ganino, susține că rapoartele privind alegerile din România sunt ”inexacte şi înşelătoare”. ”Aceste rapoarte extrem de speculative cu privire la alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, deoarece majoritatea candidaţilor au stabilit o prezenţă TikTok, iar câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră”, a spus Ganino.
Călin Georgescu a obţinut 2.120.401 voturi valabil exprimate, reprezentând 22.94%, iar Elena Lasconi, 1.772.500 voturi valabil exprimate, reprezentând 19.18%.